Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning vad menas med det??? ex.e 5 1.20 hoppning – bed A:0 kvitt el. dubbel/A
Svar
2
· Visningar
898
Senast: fio
·
Hoppning Jag läste för flera år sedan en artikel i Ridsport, om Zangersheide. Där stod att föl (tror jag) och unghästar tränades på ett löpande...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: Ramona
·
L
Western Stämmer det att det finns en "kroppsstrumpa" till hästar. Jag menar typ ett fodral som täcker kropp,hals och huvud som skyddar hästen...
Svar
12
· Visningar
3 028
Senast: Lenita
·
Islandshäst Min granne är i hästköpartagen och har tänkt sig en islänning, mest för att luffa runt i skogen med. Jag kommer troligtvis åka med henne...
Svar
17
· Visningar
1 626
Senast: Skatan
·
Islandshäst Varför har man egentligen boots? :o Kom på det nu när jag satt och funderade över min häst varför man egentligen har boots. Ingen har...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Freyr
·
Trav Jag satt och räknade ut snittet på insprungna pengar. Min häst har i snitt sprungit in 4240:-/gång. Frågan är ju om man verkligen kan...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 626
Senast: jari
·
Körning Nu har lillhingsten varit i vagn 6 ggr och det fungerar utmärkt. :D Det går att ensam köra en liten runda i skogen i skritt och trav...
Svar
6
· Visningar
1 408
Senast: alisson
·
Körning Hej! Är det nån som byggt sin egen rockard? Vi funderar på att göra det med hjälp av en händig granne. Hur har ni gjort i så fall...
Svar
3
· Visningar
1 109
Senast: _L_
·
Trav Hastigt bestämdes att ett av stona ska till Norge på betäckning, hon skadade sig och i fredags bestämdes att vi chansar på betäckning så...
Svar
7
· Visningar
1 263
Senast: anhe
·
Fälttävlan Jovisst, den burkar väl inte vara på topp men efter helgens tävlingar var jag rättså deppig.. Släppte in folk till MsvB D och C samt...
Svar
14
· Visningar
1 611
L
Övr. Grenar blir d om inget händer den 1 juli för sköthästen!! :bump: Alla andra hästar från stallet (5 st) ska också löpa då och en till i...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: Love_Lee
·
Övr. Grenar Hi hi. Såg en intressant artikel om galopptävlingar i Siena. De rider barbacka och det gör inget om jockyn ramlar av, kommer hästen...
Svar
1
· Visningar
1 585
Senast: BJÖRKIS
·
Islandshäst Hej, Jag undrar om alla ni duktiga härinne skulle kunna hjälpa mig lite.Jag håller på att rida min 5 åring och det går jättebra, men...
Svar
15
· Visningar
1 646
Senast: netia
·
N
Western vad menas med "form" igentligen? Påridskolan får man lära sig att när hästen går i "form" gör den med böjd nacke ( vet ej hur jag ska...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: malumbub
·
Trav Har ni tips på några bra informations/läroböcker för trav/seldon/hur man kör osv osv osv??? Jag har nämligen inte hittat en ända :(
Svar
2
· Visningar
1 805
Senast: stally
·
M
Trav 2140 v p 36,8 1p1 2180 v rp 36,1g 2180 v p 43,2g vad skulle ni säga om en häst vars resultat såg ut såhär :confused...
2
Svar
21
· Visningar
1 871
Senast: _xanth_star_
·
P
Dressyr Eg. borde jag veta det här men blir lite fundersam...å dessutom ligger TR i stallet... Jag undrar om man ska starta Nat. La måste man ha...
2
Svar
25
· Visningar
2 763
Senast: puppan2
·
L
Islandshäst Skall det vara dressyr eller hoppkavaj? Vilket är vanligast? En sprud eller två sprud? Har hittat super fina tävlingsbyxor, snygg hjälm...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: alisson
·
C
Körning Nå vilka är det som skall dit och titta??? Fram för en träff kanske?? Jag skall iaf dit och heja fram de svenska till ännu en seger...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: Sass
·
Övr. Grenar Jag är väldigt nyfiken på galopp. Har ridit fullblod i en herrans massa år men aldrig varit involverad i galoppen, förutom när jag har...
Svar
6
· Visningar
1 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka