Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Fälttävlan Hej hej! Jag ska jobba i Gbg i sommar och kommer ta med mig en häst dit, som jag har tänkt rida fälttävlan på. :banana: Var finns det...
Svar
12
· Visningar
1 775
Senast: Lina4ever
·
Distans Lite funderingar... måste man vara med i någon klubb för att vara med i en prova på? Och måste man ha Grönt Kort? Licenser behövs inte?
Svar
1
· Visningar
923
Senast: Stopek
·
P
Hoppning Hur brukar ni räkna ut tiden när ni startar och lägger upp framridningen? Tycker det är så svårt att beräkna så man kommer lagom till...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: grazzie
·
S
Distans Har ni som har ston märkt om era stons vilopuls förändras när stoet är brunstigt? Hälsning Maja
Svar
12
· Visningar
1 866
B
Hoppning hur ska man gå fram med hoppträningen?,allt från att bygga bra muskler och bomträning. Måste hästen vara mycket tränad för att löshoppas...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: Bonbina
·
Svar
4
· Visningar
7 537
Senast: Rosenblad
·
T
Hoppning jag skall borja tavla min hast i hoppning i USA, ar det nagon som vet eller har erfarenhet av att tavla dar??
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: Rubensmatte
·
O
Hoppning Hästen jag rider älskar ju såklart att hoppa, medans jag inte tycker det är alltför roligt. Men nån gång tycker jag att man kan unna...
Svar
5
· Visningar
1 232
Senast: Melle
·
M
Western Funderar på att vara med i nån hunter klass, men vet inte vilken utrustning som krävs. (Har inte den nya regleboken vilket jag anntar...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: Miko
·
C
Trav :bump: "passisen" klarade monté kvalet idag! Gick 24 på något tung bana. (fast nu kan jag ju inte ha honom i licensloppet på torsdag :()
Svar
9
· Visningar
965
Senast: chicasweep
·
Trav har ett litet inlägg på utrustning men få svarar där så provar här istället :) Jag har en modesele(tror jag) och funderar på att köra en...
Svar
10
· Visningar
1 525
Senast: Moppa123
·
Western Är verkligen sadlarna i H*s o B*s så dåliga som alla tycker här. Eller finns det dom som har sådana och inte törs erkänna det. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 166
Senast: simpe
·
Dressyr Jag startade min första dressyrtävling i helgen, jag & min travis har väl inte riktigt vågat oss ut på banorna tidigare. Men eftersom...
Svar
9
· Visningar
1 735
Senast: Liselott76
·
Trav Jag har ett sto efter Callit i stallet och hon har väldigt lågt baksteg. När hon kom till mig orkade hon inte hålla ihop kroppen utan...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: ghost
·
Dressyr Min häst har en tendens att galoppera "fyrtaktigt" i vänster galopp , de vänstra bakbenet vill liksom inte trampa in under tyngdpunkten...
Svar
8
· Visningar
1 820
Fälttävlan detta är saxat från falttavlan.com "Oberoende av vilken inriktning du har måste du registrera dig med en tränare. Det vill säga att du...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Tasse
·
B
Övr. Grenar Snart är det dags för 3-åringarnas första löp, 1200 m DT på Jägers. Ska bli himla spännande att se hur de klarar sig, det är inte mindre...
Svar
18
· Visningar
1 104
Senast: BJÖRKIS
·
R
Hoppning har just börja små hoppa med hästen min, har lös hoppat och lite smått. men hon har svårt att ta med sig back bena, hur kan jag göra för...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Ruggifer
·
Övr. Grenar Jag är sugen att starta min häst på Klampenborg. Hur är den banan, är det svårare att starta häst i Danmark än i Sverige osv.? Är...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: Cavat_
·
P
Fälttävlan Läste på Hermanstorps hemsida att man fått dispens för fler språng i MsvB för kat C+D än vad TR tillåter, detta som test inför...
Svar
12
· Visningar
1 231
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama