Sadelfunderingar

Men å andra sidan så tycker jag inte att det är fel att köpa en billig sadel om man är medveten om problemen. Jag är på väg att köpa en billig sadel begagnad. Resonerar som så att jag har den så länge den funkar.

Kommer att vara extra noga med skötsel och kolla igenom den noga och ofta. Den kommer inte att hålla lika länge som min andra sadel som kostade 11 000 som ny (kom precis över din gräns där :)).

Köper den för att jag vill ha en westernsadel helt enkelt. Hästen har även en bomlös som funkar bra men en westernsadel är ändå en westernsadel :). Siktar på att nästa år måttbeställa en sadel åt henne ist.

Om man inte aktivt rider western så får man ju även ställa priset i relation till hur mkt man kommer att använda sadeln. Vill man bara ha något att rida ut i ibland så kan jag inte se varför man ska slänga ut 10 000 på det.

Det är precis så jag känner det också. Jag rider inte kontinuerligt i westernsadeln, men vill gärna ha en ändå.

/ :)

Jag hade ett svårt val när jag skulle köpa sadel åt min häst. Han var väldigt speciell i måtten, smal 7 cm hög manke och det var ett väldigt letande efter sadlar, sen var han 23 år när jag skulle köpa sadel och ville inte lägga 15 000 på en sadel när jag inte visste hur länge han kunde ha sadeln. Att köpa ny häst som passar till sadeln ville jag ju inte heller. Jag valde en bra syntet sadel för 6000 kr, då är bommen kanon bra men man har sparat på läderkostnaden. Jag har nu smyckat ut min sadel med massor av silver så nu har jag ändå kommit upp i ett dyrt sadelpris men så har hästen fyllt 25 och är pigg och frisk så jag kanske skulle satsat på en dyrare sadel ändå :D

Liknande trådar

Western Hej! När det blir egen häst kommer pållen troligtvis mest vara för nöjesridning, men visst hade det varit roligt att tävla i både trail...
Svar
9
· Visningar
2 198
Senast: Void
·
Skola & Jobb man vill bli när man blir stor? Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter? Jag ligger hemma...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Snubbelfot
·
Utrustning Jag skulle jättegärna vilja höra vad ni tror om den här situationen: Tog en nordis på foder förra hösten. Han hade ridits i en bomlös...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 962
Senast: mahlmt
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 576
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama