Breeders för 5-åringar

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare FUNNY
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 487

FUNNY

Trådstartare
Hej !

Är det någon som vet hur man kvalar in och på vilken nivå det är ?

Tacksam för svar !

Du kan kvala i LB eller LA för unga hästar. Högre procent krävs i LB. Kvalar gör du på de regionala tävlingar som har kvalklasser.

Hur vet jag vilka som har kvalklasser då ? Och det är väl när hästen är 5 som jag får tävla högre än Lc va ? Lillen är nämligen 4 år och vi planerar för tillfället att göra kvalitetstävlan för 4-åringar, men sen kanske det hade varit kul att ha målet på Breeders nästa år.

Trodde man bara fick rida LA på femåringar i dressyr?
Man får(fick) iaf inte starta högre än 120cm(fd LA) på femåringar i hoppning... :confused:

du får rida MSV dressyr på en femåring, jag gjorde det med min och kollade därför upp det i TR innan...

kval till breeders däremot ska ske i LB eller LA. programmen heter LB för unga hästar och LA för unga hästar.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 316
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Inte ens ett tjog till start från början och färre än ett dussin till final är facit när 7-åringarna kvalat klart inför söndagens final...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
111
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Idag startade Breeders Trophy i dressyr på Flyinge Kungsgård. Med nytt format för de yngsta hästarna, testridning och clinic för...
Svar
0
· Visningar
114
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka