Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

N
Islandshäst När uppdateras Blup? Var inne på Islandshingstar.se och såg att Birkir från Skaneyland nu har ett Blup på 111, är det årets nya? Jag...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: em76
·
K
Islandshäst Hur vet man om en islandshäst har pass? Kan man misstänka trots att man inte har sett den visa pass? Vilka egenskaper behövs?
Svar
15
· Visningar
1 340
Islandshäst Valack 4 år ( klapphingst) Hästen bockbent på framben Veka kotor ( genomtramp på alla 4 kotor) Passaktig i skritten, nästan trippar...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: Gullan86
·
C
Islandshäst Hej! Har länge tänkt på en sak som jag skulle vilja ha klarhet i nämligen: Jag känner många som har islandshästar och flera av dom...
Svar
17
· Visningar
1 683
Senast: Tinni
·
S
Islandshäst Jag har en häst som är född 1975. Såg hans mamma MASSA gånger, då vi hamnade i samma stall av en slump :) Men skulle vilja veta hur hans...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: galsi
·
S
Islandshäst Hej, någon som har något bra boktips där man kan läsa mer om tölt och pass? Jag är inne på min andra termin på islandshästridskola efter...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: OlleAtlas
·
S
Islandshäst Jag sitter verkligen som en kratta, speciellt när vi töltar, antingen så lutar jag mig för mycket bakåt, eller i sällsynta fall hamnar...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 841
Senast: Yeahnny
·
N
Islandshäst Hej är det nån som kan ge tips , eller säga hur dom räknar poäng på tävlingar? Alla tips inför islandshäst tävlingar vill ja ha jag ska...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: Freyr
·
S
Islandshäst ...eller är det så att folk har svårare för att läsa islandshästens signaler pga att de uttrycker sig lugnare och/eller annorlunda...
Svar
13
· Visningar
1 845
Senast: sambaengi
·
Islandshäst Nu är det så att jag tycker det känns väldigt annorlunda att rida de här lite mer större Islandshästarna än min lilla 1,32. Hon har...
Svar
16
· Visningar
1 916
Senast: ang
·
P
Islandshäst höga Benlyft medfött eller frammtränat? På en unghäst som är börjad inridning, hur tidigt brukar man se om dem kan bli något för ev...
2
Svar
31
· Visningar
3 459
S
Islandshäst Jag har suttit och letat och letat på olika sidor bland annat sif.se och min lokalaklubbs sida.. men ja hittar inget om hur man rider i...
Svar
3
· Visningar
766
·
Islandshäst Hej! Jag skulle vilja ha hjälp med att reda ut de olika åldersgränserna för senior, junior och Young rider. Stämmer det att på...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: Fengur
·
S
Islandshäst Hur ska jag förklara för en i stallet om tölten? Vi är inte överens om vart den kommer mest från, fram eller bak? Som jag har fattat...
Svar
7
· Visningar
1 067
Senast: OlleAtlas
·
S
Islandshäst Någon som vet vilka tävlingar som kommer att vara innom stockholmsområdet i vår? Jag är främst ute efter lätta tävlingar (fyrgång)...
2
Svar
31
· Visningar
1 817
Senast: Svalan
·
M
Islandshäst I helgen red jag islandshäst för första gången i mitt liv. Red på turridning på en 5 timmars tur. Det var hur kul som helst. Så små och...
2
Svar
27
· Visningar
2 977
·
I
Islandshäst När man ska börja tävla islandshäst, måste man vara medlem i en klubb då? Även om det bara är lätta klasser eller prova på tävlingar...
Svar
3
· Visningar
1 060
·
F
Islandshäst Ngn som tävlade SM i femgång i år, YR lr Junior? Kul att veta vad poängen ligger på, vad krävs för en a-final, och vad för en b-final...
2
Svar
24
· Visningar
2 029
Senast: Michis
·
Islandshäst Någon som kan berätta lite mer om detta? Det står ju på SIFs hemsida, men jag tycker inte det beskrivs så väldigt ingående; så, berätta...
Svar
13
· Visningar
2 020
·
Islandshäst Nu har jag lagt ut bilder från årets Norrlandsmästerskap, bättre sent än aldrig. :smirk: Det var ju några som efterfrågade det...
2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: Michis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben