Sv: Sits

alltså läs texten du skrev igen lixom först handlade det om allmänt sen blev det plötsligt jag(du) alltså såg bara lite kul ut.

Gullan86 skrev:
alltså läs texten du skrev igen lixom först handlade det om allmänt sen blev det plötsligt jag(du) alltså såg bara lite kul ut.

Hehe, det var inte alls så menat. Ibland kan man skriva på de sättet för att förklara. Det var inte meningen att du skulle ta åt dej..!:smirk:

haha okej de lät bara så kul när du skrev i allmänhet först sen sista raden om mig(verkade de som)....men skit samma=)

ja tyckte tjejen påbilde såg att sitta i aningen stolsits gärmfört med stian kolla igen så ser du...ja tycket tjejen ser ut att sitta så långt bak på hästens rygg -...

Har du en bild där du tycker ryttaren sitter "mitt på" hästen, jag hade svårt att hitta en ?

Tölva skrev:
Spana in en punkt sisådär 20 meter framför dig, alltså, upp med hakan, så följer kroppen med till en bättre sits. Sänk händerna, så följer axlarna med.

Varför ska hon sänka händerna?!
Jag tycker att hon ska Gullan_2 ska sträcka på sig och ta ihop händerna.

Sen ska man ha armbågarna som i ett hörne .

nej ja tycker heller inte jag ska sänka händer tycker de är bra på första bilden där armbåge/överarm är ca 90graders vinkel så ska det ju va....fast det ska även gå en obruten linje från armbåge till hästens mun så de e lite svårt med så små hästar.
och på den första bilden kan ja ta ihop händerna mer.

andra bilden är nog händerna ihop lite bättre fast för långt ner tycker jag själv...fast det försås heller vara flexibel och mjuk o följa med när det är en unghäst som man måste visa vägen lite granna.

Jag har funderat lite, och en bra sits är ju inte bara när man sitter rakt på hästen utan att inverka. Enligt mig är en bra sits där man kan variera sitt läge efter situation och veta vad det gör med hästen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 761
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: Squie
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka