Sv: Sits

Poplan skrev:

Det är lite svårt att se på dessa bilder pga vinkeln på korten, men jag tycker det ser bra ut. På första kortet har du dock blicken neråt, vilket är ett vanligt "fel". Försök hålla blicken rakt fram, eller det mest optimala titta dit du är på väg. Det underlättar för hästen.
Annars så tyckte jag att det såg bra ut, tror jag.:banana:

Jag hittade tyvärr inga bättre bilder :/.
Ja, jag vet själv att jag kolla för mycket neråt,
eller jag kolla på hästens hals. Det är något jag alltid har gjort
men försöker att bättra mej :)

På 1:a bilden sitter du bra med händerna nästa så hela du typ säkat ihop.
Tycker bättre om bild 1

En liten fråga..
hur många sittben har du/ni? tänk på att inte sitta på rumpan bara..

/Emma

Gullan86 skrev:
hur många?
2 har man väl....ser det ut som att jag inte sitter på dom?

Tre stycken har jag lärt mig att man har, du ska inte sitta på rumpan, du ska sitta på ditt bäckenben och där har du det tredje! Testa det gör underverk!! :)

Alltså rent anatomiska har människan två sittben (tuber ishiadicum). Bäckenbenet? Vad är det? Menar du blygdbenet?

/Malin

Freyr skrev:
Alltså rent anatomiska har människan två sittben (tuber ishiadicum). Bäckenbenet? Vad är det? Menar du blygdbenet?

/Malin

Kan man kanske också kalla det.. :d Men iallafall att man sitter mer på frampartiet. Män lär ha lite svårare än vi att hitta tekniken.. ;)

/Emma

men att sitta på frampartiet ska man ju inte göra då svankar man ju det har iaf jag lärt mig...man ska hitta mellanläget inte för krokrygging(sitter på rumpan) och inte för svankig(sitter på det där främre partiet) man ska sitta på mitten där sittbenen ligger med sin största yta.....bild någon???

Gullan86 skrev:
men att sitta på frampartiet ska man ju inte göra då svankar man ju det har iaf jag lärt mig...man ska hitta mellanläget inte för krokrygging(sitter på rumpan) och inte för svankig(sitter på det där främre partiet) man ska sitta på mitten där sittbenen ligger med sin största yta.....bild någon???

Vet du hur Denni Hauksson sitter?
Han sitter snyggt.
Kolla även på Jói Skula
/Emma

Men jag tycker att han sitter mer "bakifrån", med drivande säte lixom.
Men snyggt sitter han ;)

På vilket sätt tycker du det?
Kan du hitta en bild på någon i neutral sits, så man kan se skillnaden?

Yeahnny skrev:
På vilket sätt tycker du det?
Kan du hitta en bild på någon i neutral sits, så man kan se skillnaden?

Här tycker jag att ryttaren sitter mitt på hästen, BILD. Jämför den här bilden med bilden på Stian.

ja tycker den ryttaren sitter aldeles för lång bak på hästens rygg man ska ju inte sitta mitt på hästen...
+ att hon sitter aningen i stolsits det gör inte stian...

Gullan86 skrev:
ja tycker den ryttaren sitter aldeles för lång bak på hästens rygg man ska ju inte sitta mitt på hästen...
+ att hon sitter aningen i stolsits det gör inte stian...
Stolsits kan man nog inte kalla det för tycker jag.. men sitter man för mycket på rumpan och inte rakt över hästen, så kommer du i stolsits.

/Emma

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 764
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: Squie
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka