Benlyft medfött?

Sv: Benlyft medfött?

Vi har ett sto, Assa förresten, hon på min avatar. Har kort från när hon reds in, då hon går i trav med världens kliv, jättefint steg o aktion. Men sen har hon gått som verksamhetshäst, o blivit bekväm av sig, o är känd för att vara extremt lätt att sitta på, pga sina små rörelser!!

Jag har väl fått fram lite aktion i tölten, o i traven med boots, men då har jag ridit henne kontinuerligt, o verkligen jobbat med att stärka muskler, jobba upp vilja osv.
Så länge hon går som verks. häst så kommer hon fortsätta att spara på sig. Men hon kan!

Owh. Vad trist.
Men har vi tur kanske det dyker upp snart :angel: ?

Tyvärr blir det ingen ridbild nu heller, för igår vid lunch fick vi med stor sorg ta bort vår allra finaste gammeltjej:cry: Sänd vår fina Heba en liten tanke på hennes nya betesmarker, får man be alla snälla bukemänniskor:cry:

hon blev iallafall 23 år:bow: men det var ändå för kort tid för att vara med en så gudabenådad liten fröken, jag saknar henne otroligt mycket.

Hon bröt benet, antagligen efter en spark i hagen:cry: Det lustiga är att av de få skador vi haft under alla hästår så har en till häst av samma anledning brutit exakt samma ben på samma ställe. Och båda hästarna har skickat sina mattar en bild från där de är nu, Hebas extramatte berättade idag i stallet om precis samma plats som jag sett min Fengur på. För att sväva ut lite:angel:

Det tråkiga är att det är så tomt i stallet nu, för en annan häst bytte stall idag med. Så känner ni nån snäll hästmänniska med islandshäst i LKPGområdet så be dem flytta in i vårt stall:idea:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 708
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 006
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar