Första gången!

Sv: Första gången!

Contessa skrev:
Måste fråga bara... vindott? Är det bara de silversvarta hästarna som kallas det eller räknas tex silverbruna också till vindott?

De silverbruna är också vindott liksom de silvermusblacka och alla andra som bär på silvergenen.

Filippan skrev:
Jag tycker jag känner igen den där hästen från en tävling på Hubyöhn. Väldans fin iaf :love:

Okej, tack!
Det va en tjej som sa till mig att en silverbrun häst, kallas "jarpvindott" eller nåt sånt? Att "jarp" kom från brun, jord eller nåt liknande? Vet du om det stämmer? :)

MVH//C :bump:

LackLuster skrev:
Jag tycker jag känner igen den där hästen från en tävling på Hubyöhn. Väldans fin iaf :love:

Ja, det gör du säkert, vi tävlade där i våras! (och nu i höst men det var efter att du skrivit det här svaret ;)) :) Ja, visst är han fin! :D

Senast ändrad av en moderator:

Contessa skrev:
Okej, tack!
Det va en tjej som sa till mig att en silverbrun häst, kallas "jarpvindott" eller nåt sånt? Att "jarp" kom från brun, jord eller nåt liknande? Vet du om det stämmer? :)

MVH//C :bump:

Jag har också hört det , och jag tror att det stämmer.

*okej, vääldigt gammal tråd*

Så silversvart, silverbrun å allt vad det finns, heter alltså inte alla "vindott"? Är det ett slags samlingsnamn för alla, eller är det bara silversvarta som heter det?

Filippan skrev:

Vad fin han var på bilderna!Särskilt den 2:a med huvudet, snacka om gullig häst!:)

Liknande trådar

Islandshäst Hej hej. Jag tänkte om ni kunde hjälpa mig med en sak.. Jag har en bekant som har frågat mig om jag vill komma igång med inridning med...
Svar
8
· Visningar
2 854
Senast: Aston
·
Islandshäst Kort historik: "Ridskoleunge" på ponny/halvblod upp till 16-17 års ålder, blev då medryttare på en islandshäst 1 år. Därefter medryttare...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: sjoberga
·
Islandshäst Hej på er! Jag är inte så aktiv på det här forumet då jag varit hästlös i många år, men jag brukar tjuvkika lite på alla era fina...
Svar
18
· Visningar
2 348
Senast: Gullan86
·
Islandshäst Har ganska precis sålt min halvblods-hopphäst då vi inte passade så bra för varandra. Har alltid varit lite förälskad i islandshästen...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 819
Senast: CallMeAce
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve