Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Islandshäst Hur gör ni för att se om hästen är travtaktig eller passtaktig ELLER ren tölt.. Benen går ju så himla fort så jag hinner aldrig se (dock...
Svar
5
· Visningar
1 122
Senast: Ramn
·
A
Islandshäst ..exteriör på den här bilden? Klicka på den så blir den stor. Jag vet att jag och filten är lite i vägen:angel: . Tycker ni att...
Svar
6
· Visningar
1 083
Islandshäst Hur vanligt är det egentligen med dressyrklasser bland islandshästtävlingarna? Hur förkortar man det i propparna? Läste om det och det...
Svar
6
· Visningar
859
Senast: Naggur
·
Islandshäst hej jag behöver lite hjälp haha jag kan verkligen noll om tävlingar på islandshästar eller tävlingar överhuvudtaget men är villig att...
Svar
5
· Visningar
1 413
Senast: Freyr
·
Islandshäst Nu har jag lyckats få en att filma mig när vi töltar vår hemska tölt..buuhuu..pass-taktig.. Så kommentera gärna och ge tips på...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 981
Senast: Tibra
·
A
Islandshäst Hej! Är det någon som har en bra bild som beskriver tölt? Alltså hur hästens ben rör sig? Jag har letat överallt som jag kan komma på...
Svar
7
· Visningar
1 177
Senast: Aranel
·
K
Islandshäst Hörde en gång för länge sedan att de gamla på island lärde sina hästar att göra halt när man kniper med knäna. Har någon mer hört det...
2
Svar
36
· Visningar
3 115
Senast: knasan
·
M
Islandshäst Jag har inte riktigt kunna släppa en grej som inridaren berättade och nu måste jag höra vad ni tror:D För er som missat det så har jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 475
Senast: Mount Never Rest
·
N
Islandshäst Vad är det för regler för ryttarens respektive hästens utrustning på lätt tävling? någon som vet vart man kan få tag på fipo?
Svar
1
· Visningar
793
Senast: ang
·
Islandshäst Hur stor betydelse har det vilken av SIFs lokalföreningar här i Skåne man blir medlem i? Är det geografisk indelning (hur i s f?) eller...
Svar
7
· Visningar
1 449
Senast: fjodur
·
F
Islandshäst Hej! Någon som vet nån sida där man kan söka både svenska och islänska hingstar+ston? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 678
Senast: Silkisif
·
K
Islandshäst Är det myt eller verklighet att vi rider våra islandshästar i "full sprutt" tills de är 25-30 år? Upp till bevis! :) Jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
2 593
·
A
Islandshäst Hej just nu har jag en bennys harmony till min islandshäst.. gillar inte den speciellt mycket utan vill ha en mer "plattare" sadel där...
Svar
2
· Visningar
889
·
M
Islandshäst hejsan, undrar om någon här på bukefalos/islandshäst vet en bra sida där man kan söka på hästens far tillexempel och få reda på mer om...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: Svíþjóð
·
A
Islandshäst Jag är medlem i Geysir som alltså är i småland.. Det jag har märkt i alla dessa år är att det inte finns så mycket kurser, tränare eller...
Svar
7
· Visningar
1 929
Senast: gidde
·
D
Islandshäst Lyckas ni få en hyffsad sitts och inte hamna i stolsits? Rider ett sto med på tok för mkt mage och rider med ridgjord så länge. Har...
Svar
19
· Visningar
1 757
Senast: Djurjouren
·
U
Islandshäst Hej hopp! Jag har börjat rida två underbara små islandshästar och målet är att börja tävla till April-Maj. Men jag vet ingenting om...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: marijaa
·
H
Islandshäst Halloj! Jag har som ni förstår av rubriken just blivit med islandshäst.:bump: Stämmer egentligen inte riktigt, för det är så färskt...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: Boj
·
Islandshäst Hej! Kom och tänka på en konsig fråga när jag såg en film med en töltande häst från VM i somras...:idea: När man töltar sitter...
Svar
10
· Visningar
1 506
Senast: Gullan86
·
Islandshäst Det är nu så att jag eventuellt ska få ta hem en islandshäst på foder. Om det nu blir så, så behöver jag råd med hur mycket mat hon ska...
Svar
8
· Visningar
1 072
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka