Film-tölt

Sv: Film-tölt

Sagafrahaeli skrev:
Jag säger som de andra: Så förfärligt passaktig var det faktiskt inte
Jag är inte så bra på att se passtakt men hör jag bara takten så brukar det bli bra.
När jag fick min häst kunde hon inte tölta :cry: Det vara grisepass för hela slanten. Nu när jag haft henne i ett och ett halvt år töltar hon klockrent. :D Eller inte just nu för hon är precis igångsatt efter vila men det är bara att vara hård från början.
Som någon innan redan sagt tycker jag nog också att hon är lite lång så försök packa ihop henne mer. :idea: Få med bakdelen! Är inte den med töltar hon aldrig. Tölten kommer från baken! :cool: Saga står och töltar på stället innan jag släpper iväg henne nu för tiden. Men gissa om hon är läcker ;)

Jenny

Hm jo men jag har kommit fram till att jag måste börja redan från grunden. Har lagt tölten lite åt sidan ett tag och börjar med för hand, böja, öppna, sluta.. samt att hon får med bakbenen i volterna vilket hon slarvade med, + att jag själv ska träna på sittsen och händerna :)!
Men annars har du nog helt korrekt! Och jag tänker följa så mkt råd som helst i denna tråd "det som känns och verkar rätt" då vi fått fart på grunderna :)!
Det måste ju kännas jätteskönt och kul att din Saga att hon har fått igång tölten!:)
Du har ingen bild på henne före och efter hur hon gick? Vore intressant att se.:idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 773
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 756
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 253
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka