Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Jaa, då var det väl dags igen med sadel tjafset. Vad för sadel tror ni skulle passa en överbyggd, svankig, kortryggad islänning som...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 529
Senast: tyrdur
·
J
Islandshäst Hej på er! Nu har jag tänkt mig att traska in på tävlingsbanorna, men jag har många funderingar. Jag tänkte tävla i "Lätt tölt" -...
2
Svar
21
· Visningar
1 880
Senast: Naggur
·
Islandshäst Hej.. det här känns så onödigt.. att göra en tråd om detta.. men jag gick in på chatten och ja.. lite här och där..visste inte hur jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 561
Senast: Naggur
·
Islandshäst Jag planerar att köpa en islandshäst. Tidigare har jag haft halvblod men tänkte nu byta ras eftersom jag blivit helt såld på dessa...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 781
Senast: hofi
·
N
Islandshäst Vilka bett är tillåtna i lätt klass? är det bara vanligt tränsbett? Får man ha bygelnosgrimma? Ska köpa fipo men det har inte blivit av...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: Boj
·
I
Islandshäst Hej, Jag har nyligen upptäckt den fantastiska islandshästen. Har ridit under ett flertal år på "vanliga" hästar, men ska nu börja på...
Svar
6
· Visningar
11 888
Senast: Islotta
·
Islandshäst Vet inte om tråden ligger i rätt forum men provar här. Jag ska tillsammans med en kompis åka till Island i...
Svar
2
· Visningar
2 063
Senast: Svíþjóð
·
Islandshäst Nu undrar jag över en sak över passen. Min tränare säger att jag ska ha tunga boots när jag passar ( ca 200 g ) men om jag då ska ha...
Svar
12
· Visningar
1 214
A
Islandshäst Hej alla! Jag är en islandshästmänniska som precis hittat hit och jag har en fundering. Jag har en unghäst (4-åring) som ska börja ridas...
Svar
12
· Visningar
1 554
Senast: Filippan
·
Z
Islandshäst Är eggbett och D-ringsbett tillåtna i lätt klass? /bea
Svar
4
· Visningar
917
·
Islandshäst Hej! Undrade lite över hur ni gör med era hästar. Hur ofta rider ni dom? Hur ofta får dom stå inne (o sova) eller har ni dom inne...
2
Svar
31
· Visningar
2 574
Senast: Stisse
·
Islandshäst Undrar hur ni använder er av fleecetäcke och ylletäcke på era islänningar? :confused: I vilken temperatur anser ni att fleecetäcke...
Svar
8
· Visningar
1 257
Senast: IrpaSnirpa
·
Y
Islandshäst Hej Jag har ett litet bekymmer och det gäller placeringen av huvudet. När vi skrittar så går han i väldigt fin form utan att jag...
Svar
12
· Visningar
1 601
Senast: Yoshi
·
C
Islandshäst För & nackdelar med båda?vi kan skippa det där med sadelprovare osv, naturligtvis ska det ses till att sadeln passar hästen;) Själv...
Svar
15
· Visningar
3 297
Senast: chrysler
·
A
Islandshäst Kommer i håg tråden för nåt år sen om boots och den faktiska vikten. Köpte ett par nya som enligt tillverkaren skall väga 280 g, men när...
Svar
14
· Visningar
1 221
·
N
Islandshäst Jag har en femårig islandsvalack, jag satt på homon och skrittade lite ett par ggr innan betet i somras och sen efter betet så börja de...
Svar
3
· Visningar
1 006
Islandshäst Hej alla islandsägare! Tänkte bara höra med er hur era hästar står på natten? Ute på lösdrift, eller inne på natten o ute på dagen...
2
Svar
21
· Visningar
1 877
Senast: Karin87
·
A
Islandshäst Vad gör ni med era islandshästar? Skruttar i skogen, hoppar/dressyr eller tävlar islandstävlingar? :bump:
Svar
16
· Visningar
1 233
Senast: Kurre
·
Islandshäst Jag funderar på att skaffa mig en islänning så småningom, men undrar om det fins kurser o träningar?? (klart det fins) men jag som...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Saga
·
O
Islandshäst Jag kan ha gjort ett misstag! Eller troligen har jag gjort det. Eller kanske inte. :confused: :confused: Så här är det. Jag har en...
2
Svar
31
· Visningar
3 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka