Sadel-hjälp?

Sv: Sadel-hjälp?

Men på equlexsidan finns det inte någonstans som man kan gå in och titta på sadlar. På första sidan står det bara att dom har sadlar. Eller hur? Eller krånglar min dator nu med?

Ett tips som kanske underlättar:
8182.jpg

Är faktiskt en bra film som ger handfasta tips och riktlinjer för hur man kan prova ut en sadel! Nu säger jag ju inte att den kan ersätta en skicklig och erfaren sadelinprovare, men den är ju bra som basfilm för oss hästägare. Inte är den så värst dyr heller.

gejsa skrev:
Men på equlexsidan finns det inte någonstans som man kan gå in och titta på sadlar. På första sidan står det bara att dom har sadlar. Eller hur? Eller krånglar min dator nu med?

Gå in på "Shoppen"
Sök vara
Sadlar & tillbehör

Där hittar du deras sadlar.

// Cicci

Ja precis.. men man vart ju lite sugen på denna islands-bomlösa:d undra vad som är speciellt med den att den just är till islandshästar?

Okej det ska jag ta och göra Linda!!

Jag o en vän tog lite kort idag på den där wintec sadeln.. från olika vinklar, både i sadelläge och det läge hon själv ville ha sadeln..
tyvärr så vart bilderna väldigt suddiga, vilket var märkligt.. men vi lyckades få en bild rätt så bra.
Hon är mkt duktig! Kände och klämde, granskade.. men ne det var verkligen ingen bra sadel på Tibra.
Även jag fick känna att den klämde vid..bogbladet?
Det dumma är att ägaren tror fortfarande på att det är en superbra sadel för Tibra, och jag kan fortfarnde inte säja emot..:(
Hon tjatar på mig att bara jag skaffar nytt järn så kommer det bli superbra.. men icke..den där sadeln tänker jag aldrig rida Tibra i..
Vet egentligen inte hur jag ska göra för att få ägaren att sluta tjata och förstå att denna sadel INTE passar..
Ända sättet kanske är att köpa ny sadel om möjligt..

IMGP0459.jpg

Ta ut en sadelutprovare eller åk till en. Vet inte vart du bor men vid arlanda finns det ett ställe som heter Mustang. du tar me dig pollen och så provar dom massa sadlar och stoppar om så dom passat din totto perfekt! finn nya och gamla, billiga och dyra. du kan säga en maxgräns vad sadeln får kosta. Det kostar väl lite mer än att köpa av en privatperson. men det e värt de! har du kollat på dressyrsadlar? har en dressyr till min islänning. kan va svårt att hitta en islandsadel som inte e för lång om man inte har lust att betala lite mer... lycka till.

Liknande trådar

Utrustning Ja jag är ju sadellös, bestämde mig äntligen i somras för att sälja min fina dressyrsadel-Stubben Scandica, den passade mig men inte...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka