Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning på söndag ska jag åka iväg för första gången på tävling... visserligen e d bara en clearround men ändå... Jag är orolig över hur det...
Svar
7
· Visningar
815
Senast: Lully
·
S
Trav Meningen var att jag inte skulle berätta det här för någon än, men fan, jag kan inte hålla mig. JAG kanske blir med häst. Jo, det är...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: Snurrfian
·
D
Hoppning Om det arrangeras två LB:er på en tävling, får man hoppa båda då? Förstår ni vad jag menar? T ex att klass 2 är en lb och att klass 3...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: mycket_irriterad
·
B
Hoppning Har för mig att det är 50p för att inte få starta lokalt? Men gäller det också för att inte hoppa LD-LC. Eller är det färre poäng för det?
Svar
2
· Visningar
1 177
Senast: Don_93
·
E
Hoppning när är man uppklassad ur LD och LC hittar bara LB i TR.
Svar
9
· Visningar
1 225
Senast: Don_93
·
Dressyr vad ingår i ett L:D program?
Svar
3
· Visningar
991
Trav Jag har precis hämtat hem min första egna travare, ett fyraårigt sto e: Gum Ball. Har större delen av mitt liv sysslat med ridhästar, så...
Svar
19
· Visningar
1 828
Senast: minihopp
·
C
Trav Hur hög ska en shettis vara för att kunna starta på ponnytrav i den shettis-klassen..?? Vissa säger att shettisen inte ska va högre än...
Svar
9
· Visningar
2 276
Senast: gonkan
·
L
Körning har tävlat i helgen o måste bara få dela med mig lite :) 2a i dressyren (var pissnervös men han kändes himla fin, dock tung bana så han...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Nora
·
H
Dressyr Har ett sto som blir väldigt tung fram till i galoppen, har någon några bra övningar eller tips för att "sätta henne mer på röven" ...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: Lully
·
D
Hoppning Sedan bestämmelserna ändrades från obligatorisk startanmälan till obligatorisk avanmälan känns det helt snurrigt att åka på en...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 177
Senast: Ylva
·
O
Western Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag är på jakt efter en skiva med namnet "Absolute country 1" och min lokala skivhandlare har den...
2
Svar
22
· Visningar
1 863
Senast: piipiis
·
Trav Hur gick det med Ville?? Såg han var en bit efter i mål...men hur gick loppet??
Svar
2
· Visningar
834
Senast: martha
·
Dressyr Vad har ni för erfarenheter..Vi har en tränare (och även domare) som håller till här där jag är som inte tränar ryttare som: är under...
2
Svar
23
· Visningar
2 785
Senast: diamonia
·
C
Dressyr i dressyr vilken nivå är det på dom? jag skall börga i en ridgrupp som rider på den nivån men fattade inte riktigt vilken nivå det är...
Svar
4
· Visningar
1 045
A
Dressyr Det snackas alltid om träningsscheman när man inriktar sig på hoppning, fälttävlan, distans osv men aldrig om man pratar dressyr...
Svar
18
· Visningar
2 332
Senast: Solvira
·
D
Hoppning Halloj, jag funderar på att starta i en Lokal tävling med D-ponnyn jag har. De går av i Oktober och min syrra ska hoppa LD och jag LC...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Dimma
·
C
Distans Har hört/läst att man ska väga minst 85 kg för att få tävla i distans. Stämmer det och finns det någon maxvikt? :confused:
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 869
Senast: Cleese
·
S
  • Låst
Hoppning Vet att det finns en tråd här nedan som handlar om olika hinder. Men jag undrar nu då hur man ska göra för att till detta luddhinder...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: ameo
·
Körning Går d att tömköra med alla hästar?
Svar
6
· Visningar
952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka