Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Jag har problemas med sporrarna. De sitter banne mig inte kvar där de ska, behöver bara tänka tanken att använda dem så lossnar de och...
2
Svar
20
· Visningar
3 038
Senast: Tummen
·
Trav :bump: :bump: :bump: Idag var jag på trav för första gången i mitt liv såg jag när de sprang ett lopp! Virre från Farmen var där...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: stally
·
Western Behöver en ny sadel till min häst då den andra inte passar. Den bästa är ju då såklart att ta med hästen och prova ut en. Problemt är...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: Pieces_
·
T
Western Någon som vet om man får ha "vanliga" sporrar när man tävlar på d eller c tävling?
Svar
7
· Visningar
1 215
·
P
Western God kväll allesammans. Av ren nyfikenhet; hur är det med sporrar på tävling? måste vi ha dem på ? inte tänkt på det, står säkert i...
Svar
2
· Visningar
826
·
Western Vilken modell tror ni det är är på denna sadel? Reining? Pleasure? osv Är lite konfunderad....
Svar
2
· Visningar
980
Senast: Druvan
·
Islandshäst I helgen ska jag tävla lätt tölt och tänkte kolla med er så jag har förståt rätt. Man börjar på kortridan rider ett varv i långsam...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: turbofling
·
Hoppning Jag var och hopptränade igår,allt gick bra förutom i höger varv.Det känns som han inte får med sig v bakben .Om hindret står "direkt"...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: gylle
·
N
Fälttävlan Har inte sett nästan nånting från fälttävlan i OS. Vet bara att Tyskland förlorade guldet (både ind och i lag) efter protester. MEN...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: Pooh
·
Dressyr Har för mej att det funnits en sån tåd tidigare, men hittar inte den... Hur mycket svårare är LC:2 än LC:1? Jag har sett vilka vägar...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: Niklasson
·
S
Western Har en westernsadel hemma på prov, den ligger rätt bra framtill men glappar lite bak, glappet blir större när jag spänner gjorden (utan...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Sweet
·
Övr. Grenar Har förstått att det finns olika sorters löp, en del långa och en del korta. Vilka längdindelningar finns det? När är det sprint och...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: Topolino
·
Hoppning Satt och funderade på en sak. När hästen vägrar inne i en kombination får man ju hoppa om hela, men vad händer om man rider första...
Svar
1
· Visningar
1 074
Senast: ameo
·
Trav Nu har jag blivit med travare :-)och när jag rotade fram min gamla sele som jag köpte väldigt begagnad för 10 år sen så insåg jag snabbt...
2
Svar
30
· Visningar
3 279
Senast: jari
·
Hoppning Behöver lite bilder på snygga tävlingshinder till min klubb. Säkert ska det såklart vara, men annars tas allt emot med intresse
2
Svar
30
· Visningar
2 603
Senast: RedHotChili
·
Övr. Grenar Mitt fullblod gick på Täby i hennes ungdom. Tycker det vore jätteroligt att få kontakt med någon som fanns i hennes närhet under den...
Svar
6
· Visningar
986
J
Islandshäst Jag har nu kommit fram till att jag har tänkt att "skaffa" en medryttare till min isis :eek: Vilken summa tycker ni är lämplig att...
Svar
16
· Visningar
1 283
Senast: samtson
·
P
Trav någon som sysslar med monté på kallblod??
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Maddizz
·
Hoppning Varför är nästan alla tävlingsarrangörer så dåliga med att hålla det där om att ryttarmeddelande ska finnas tillängligt en vecka i...
Svar
13
· Visningar
1 116
Senast: Solvira
·
T
Fälttävlan Undrar var i mellansverige man kan träna på terränghinder.. dvs var finns det terrängbanor man får träna på ( mot avgift förstås) ...
Svar
11
· Visningar
2 975
Senast: anna_lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama