• Western
  • Trådstartare Trådstartare tisse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 219
T

tisse

Någon som vet om man får ha "vanliga" sporrar när man tävlar på d eller c tävling?

På D-tävling brukar det vara rätt fritt med vilken utrustning man har. De propositioner som jag har läst har alla tillåtit engelsk utrustning.

På C-tävling ska man klä sig efter regelboken. Köp ett par billiga sporrar på postorder om du ska starta i en C-tävling.

Eller försök att få låna?

Vem vill använda "vanliga" sporrar ? Tänk på hästen i stället för dina skor som inte funkar med westernsporrar!

Ja du Anders det är ju det jag gör. Hon är ej ridbar med westernsporrar men fungerar mycket bra med vanliga kulsporrar.

Sv: Sporrar

Skrev ett inlägg här om dagen om sporrar; om de är obligastoriska.
Fick som svar att dem inte är det.
så då borde det egentligen gå o ha vilka sporrar du vill i stort sett.

i övrigt brukar det vara ganska fritt på D tävling .
Sen är det ju enligt regelboken (:

Liknande trådar

Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
11 833
Senast: Hedwig
·
Dressyr Sandra Sysojeva har lagt ut denna film på insta, där hon rider med halsring och utan sporrar i piaff och passage. Hoppas fler...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Från januari 2025 har nya regler införts i flera brittiska ridsportorganisationer. De nya reglerna syftar till att prioritera...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: Gunnar
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna