Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Körning Jag red tidigare en häst där mamman i familjen höll på med körning. Hon sa att det finns lagar som säger att man inte får ha vilket bett...
Svar
11
· Visningar
1 331
Senast: Barret
·
Z
Körning Vilka tänkte komma??? Lite nyfiken är man. Jag ska, för nu äntligen har jag nya hjul till min rockard. Dessutom sponsrad med en ny sele...
2
Svar
28
· Visningar
1 734
Senast: Dragonfruit_
·
B
Övr. Grenar Den här frågan har säkert dykt upp tidigare men jag undrar vad som är max vikten för att rida galopp? Är lite sugen på att prova men...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Gisburne
·
Western ..gör min pad. en "vanlig westernpad med fårskinn under. den glider på min häst, och med den sadeln. inte mycket men det stör. hästen är...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Druvan
·
Dressyr Schabrak/vojlock/padd Måste man ha schabrak eller vojlock på tävling? Får man ha en tjock ullpadd som formar sig efter sadeln på ena...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lorelie
·
Hoppning Vet inte riktigt om denna tråd hamnar helt rätt, men här är ju mest hoppfolk så det borde ju passa. Det jag undrar är hur ni ser på...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: Hussen
·
Dressyr Vad händer om ryttaren tappar hatten under ritten?
Svar
7
· Visningar
1 442
Senast: karatefisken
·
C
Hoppning Jah undrar om man kan ha ett Jaktkandar på hopptävling? I reglementet hittar jag bara att thiedemanbett är tilllåtna, det är ju...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: sweep
·
I
Islandshäst Läste på SIF:s forum en artikel om att VM i Norrköping kanske var hotat och måste flytta. Hallå alltså, vad pysslar man med egentligen...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Balderum
·
Trav jag har nu sålt mina andelar i mina aktiva travhästar. :cry: Kommer nog att köpa någon ny någon gång ,,när vet jag dock inte. Hoppas...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: zilla
·
B
Körning Hejsan!! Jag har en 6-årig hopphäst som antagligen inte klarar av att bli riden. :cry: Han har problem med ryggen och båda bakknäna och...
Svar
15
· Visningar
1 644
Senast: satanic
·
Hoppning Vad kostar det att stryka sig från en klass (om man gör det inom den senast angivna tiden)? Att efteranmäla sig "brukar" ju vara...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Husmusen
·
S
Dressyr Jag har nu hört lite olika bud om hur ryttarens klädsel ska vara på en lokal dressyrtävling. Eftersom jag inte har något TR hemma...
Svar
7
· Visningar
1 569
Senast: Magnum
·
H
Fälttävlan :cool: Hej är det någon som vet hur det går för ponnylaget i Finland? Hittar ingen information någonstans på internet.??
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Lorelie
·
Trav För två år sen var det två föl i vårat stall. Ett halvblod och ett varmblod. Varmblodet åkte iväg efter nåt år och sattes i träning och...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: minihopp
·
K
Hoppning Är anmäld till en tävling om två veckor. Skickade in anmälningsblanketten i god tid. Men nu när jag kollar hemsidan står det att proppen...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: tictac
·
J
Islandshäst :idea: Nu är jag inne på det här med form och bakbensaktivitet igen, det har ju diskuterats en del om detta. I går när jag...
Svar
4
· Visningar
1 026
Senast: josse
·
Western Är det några härifrån forumet som planerar att komma och besöka Americana? Förr 2 år sen var vi där och det var fantastiskt! Stötte...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: Taegu
·
A
Trav Jag har en 4 årig trav hingst. Han ridtränas 5 dagar i veckan och han har sedan födslen varit extremt hingstig, (han ska kastreras i...
2
Svar
39
· Visningar
1 816
Senast: nitus
·
L
Trav :cry: Var ute och körde min pålle igår, han har varit skitfin på sistone så jag brydde mig inte särskilt mycket om att han var lite...
2
Svar
24
· Visningar
2 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka