Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Dressyr Hej! vet någon hur länge man får tävla b-ponny i dressyr?
Svar
3
· Visningar
831
Senast: AraSlei
·
N
Dressyr Sådär då var det gjort! Vi var iväg på en lokal dressyrtävling igår. S skötte sig fint. Även om vi nu inte var klara eg för att tävla...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Niklasson
·
Islandshäst ..så ska jag härmed presentera min allra värdefullaste häst. Hon är 10 år och islandsfödd. Jag köpte henne billigt för 2 år sen och då...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 144
Senast: youngish
·
A
Fälttävlan Måste man rida debutant klass innan man tävlar i lätt? Eller är det kopplat till vissa klasser i hoppning? Frågar till någon annan, häng...
Svar
18
· Visningar
1 379
Senast: ankans
·
Övr. Grenar Någon som hade starthäst/ar? Hur har det gått? Någon som såg hur det gick för Wings of fire i trio loppet?
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: shady
·
Western i Kreuth? Redan nu i helgen körs det tävlingar i Kreuth, och under hela september tävlas det en hel del i Bayern. Kommer det några...
Svar
12
· Visningar
1 486
Senast: monke
·
Dressyr Är det bara jag som förundras över att en majoritet av ekipagen inte håller rätt takt? I piafferna är det vanligt att hästarna går i...
Svar
14
· Visningar
1 569
Senast: lill_flesky
·
Övr. Grenar Täby har ju öppen bana nån kväll i veckan har jag hört. Är det någon som tagit dit sin fd galoppör och galoppat lite? är det roligt...
Svar
7
· Visningar
1 271
Senast: quila
·
I
Fälttävlan Skriver av mej.. det blev långt. Så var då debuten avklarad för yngsta dottern. Det gick bra.. fram till nästsista hindret. Det var ett...
Svar
12
· Visningar
1 456
Senast: Idasagare
·
M
Western Vad brukar det vara för "hinder" på en trailbana?
Svar
5
· Visningar
906
Senast: silca
·
Fälttävlan Hur "svår" är en debutantklass? Dressyrprovet? Hopprovet, hur höga är hindren (för häst)? Hur lång är terrängen? Jag vill veta allt!!
Svar
10
· Visningar
1 220
Senast: Leyla
·
Hoppning Hej Kan någon hjälpa mig med lite info om Pollux hopptävlingarna? Finns det någonstans man kan läsa om det? Vill veta vad som...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: BeastieBabe
·
Dressyr Jag vill lära mig allt om hur man bär sig åt för att tömköra hästen! Dvs inverkande tömkörning, inte bara gå bakom och styra ;) Idag...
2
Svar
22
· Visningar
5 695
Senast: Agrundvig
·
Körning Hur långa bör tömmarna vara vid körning (med rockard, slädar)? Det handlar alltså om hästar som är ca 150 cm höga. Har hört 12 m, 16 m -...
Svar
3
· Visningar
1 373
Senast: alisson
·
Trav Idag satt jag på min fina pålla för första gången!! hon är sex år och tanken är att hon skall starta några gånger till, vill dock mest...
Svar
6
· Visningar
6 253
Senast: Djurjouren
·
R
Körning Jag har kört en enögd shettis en gång. Har ni kört en enögd häst nån gång??? :rofl:
Svar
4
· Visningar
927
C
Western Hade en diskussion med någon om sporrar. En del verkar tycka att westernsporrar med trissa är grymmare än "vanliga" "pinnar".. Jag och...
Svar
9
· Visningar
1 709
Senast: Lejonflickan
·
Övr. Grenar skall jag ju på,somen av föreläsarna... De vill ha utökat information om just handikappridning.. Vilka frågor anser ni vara viktiga...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: KajsaL
·
A
Dressyr Hur skiljer sig LA:1 2003 ifrån LA:1 2000. Jag hittar inga skillnader i själva programmet. Är det bära koeffecienten på sisten som är...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Lorelie
·
S
Dressyr :confused: :confused: :confused: enligt nästan alla som provridit min häst så har han för stor trav... de flesta letar efter en...
Svar
15
· Visningar
1 690
Senast: Dajm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama