Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Får man sätta fast sin nummerlapp på schabraket om man tävlar lokal dressyr????
Svar
3
· Visningar
1 592
Senast: Ylva
·
T
Dressyr Har tänkt att starta min 4-åring i en LC 1. Har dock inte varit ute på ett par år, så nu undrar jag lite över hur det fungerar med...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Ylva
·
M
Western Hur funkar det? Vad jag fattar är sitsens tum mindre än på vanliga? vad motsvarar tex 17"? Och så bommen. hur mäter man? Finns...
Svar
2
· Visningar
2 000
Senast: Broken_heart
·
K
Western tränare! Skall antagligen vara med i arab sm men då jag har tränat för en tjej i sthlm å nu flyttat till nyköping så skulle jag vilja ha...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: KESO
·
S
Övr. Grenar Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig nu! Det är så att vi snart ska ha tävling i agility och då behöver jag hjälp med hur ni...
Svar
3
· Visningar
1 302
Senast: Felizhia Hansen
·
Z
Trav Efter mycket övervägande har jag nu beslutat mig för att skaffa mig en travare igen! Men jag vill ha en som kommer direkt från banan och...
Svar
4
· Visningar
1 394
Senast: martha
·
Trav har en häst som jag leasar...ägarn påstår att han har pass till honom..e det samma pass som kommer att gälla från 2005...Det nya...
Svar
12
· Visningar
1 381
Senast: solros
·
D
Dressyr Usch.. det var illa.. jag gick på en ridskola i ett par år, skulle sen tävla för dem i ponnyallsvenskan i dressyr.. men men.. ägaren...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: suisyola
·
Körning Hej! Nu är snart rockarden klar till min shettis! Den har mopedhjul och svängel. Så nu måste jag få tag i ett bra sele och tänkte be om...
2
Svar
29
· Visningar
2 305
Senast: _L_
·
D
Islandshäst Ska jag göra med min egen häst på lördag! :eek: :crazy: Har bara tävlat andras hästar tidigare och då brukar det ju vara hästägaren som...
2
Svar
23
· Visningar
2 133
Senast: Elwis_86
·
Islandshäst Nån som har erfarenhet av dessa sadlar? Jag har en extremt passglad unghäst med kort rygg (igentligen inte men han är liiiten vilket gör...
2
Svar
25
· Visningar
3 656
Senast: Fengur
·
Övr. Grenar åhh blir så sur..ja menar alla bara tror att om man väger 40 kg och är 150 cm lång så kan man bli jockey. :mad: .har ni sett dom som...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: Gisburne
·
A
Western Hej, Jag har inte varit inne på westernforumet innan, sysslar egentligen med dressyr/barockridning. Men jag har ett litet (eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 001
Senast: Alkemisten
·
S
Hoppning Denna ras \"kan inte hoppa\" :confused: :confused: jo, så står det på dom flesta sidor om frieserhästarna. jag förstår att dom har en...
2
Svar
29
· Visningar
3 776
Senast: art
·
Dressyr nån som vet vilket program som man rider då? Eller vilken klass alla fall. Typ Lc Lb eller så?
Svar
6
· Visningar
956
Senast: Casteloro
·
A
Hoppning nån som har nåt tips på hur jag kan träna bort att min häst byter till korsgalopp i stället för att byta helt då man ska byta galopp...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Annaaa
·
Islandshäst Är relativt ny på det här med islandshästar, och deras utrustning. Något som jag funderat på är varför islandsstigbyglar ser ut som de...
Svar
7
· Visningar
2 761
Senast: Båbbe
·
Dressyr Har funderat lite krig doping och så... Gör man dopingtester på hästarna på lite lägre nivå? Syftar nu på YR/junior EM och så?? (m.a.o...
2
Svar
22
· Visningar
2 492
Senast: eyz
·
A
Dressyr Hur många skrittsteg ska man göra i ett korrekt "enkelt galoppombyte" vid tävling? Är det lika många skrittsteg i de enkla bytena i lätt...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: Guatemala
·
L
Dressyr Måste de ha kandar och så när de tävlar i os brink och dom? Fattar inte ANNARS varför de har det deras hästar borde ju vara så pass...
Svar
9
· Visningar
1 187
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama