Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Hoppning hur många här visste att det var elithoppning i Djursholm i helgen? Sverigeeliten och kanske några elit-wannabees samlades för en...
Svar
13
· Visningar
1 146
Senast: pialotta
·
Trav Nu är lådan packad, hästtransport inlånad (då min egen står i tusen bitar...) och shettisen nybadad. Tyvärr är hon bara halvklippt då...
Svar
1
· Visningar
904
Senast: stally
·
S
Körning Finns det någon "regel"? Tex si och så många cm längre än hästen, det och det gånger mankhöjd - tja vad vet jag!? Kanske finns det en...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: mellis
·
A
Dressyr hade en konstig dröm höromdan om att nån träna till ett nytt dressyrprogram lr nåt och hela programet handla i princip bara om detta...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Ylva
·
Körning Någon som vet var man kan hitta en sådan? Har kollat runt men gjordarna går max ner till "vanlig" ponnys storlek. Eller hur gör ni...
Svar
9
· Visningar
1 238
Övr. Grenar Hej! Ska trimma några åringar till auktionen den 17/9 och funderar på ifall man ansar/klipper svansen. :confused: Kan inte komma...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Evelip
·
Övr. Grenar lunchlöp på fredag inte bra! :mad: då går man ju i skolan och då kan man inte kolla!:/ Spider Dancer och Micke ska ut!:D
Svar
4
· Visningar
816
Senast: The_Last
·
Dressyr Jag klämde och kände på en sådan i Falsterbo och tyckte de verkade himla sköna! De var också höga i fram och hade cutback. De är ju så...
Svar
6
· Visningar
3 306
Senast: Lavinia
·
H
Hoppning Hejsan allihopa! Jag har inte tävlat sen 1998 och ska nu på söndag tävla en lokal tävling. :banana: Då jag inte vet om jag kommer...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: ia_
·
Hoppning Min unghäst är mycket kontrollerbar på lägre hinder, men när det blir högre så är det stört omöjligt att få "kontakt" med henne...
Svar
6
· Visningar
1 039
Senast: Cyllene
·
S
Hoppning Ja hur många är det som åker och tävlar på typ lokaltävlingar i hoppning där det även är lagtävlingar men inte ingå i något lag...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Cyllene
·
Hoppning Nu ska vi tävla, i hoppning.. När det är dressyr vet jag precis hur jag ska planera men hur vet man när man måste vara där om det är...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Lavinia
·
L
Hoppning Hej! Undrar vilka avstånd man ska ha till studs om anridningen sker i galopp. Ponnyn är en D-ponny. Tack på förhand!
Svar
1
· Visningar
807
Senast: shampiz
·
Hoppning i era distrikt, har ni endast DM för juniorer och seniorer, eller finns det distrikt som har för young riders också? Kanske ska ligga...
Svar
4
· Visningar
733
Senast: cissan
·
L
Western Nu har jag funderat och funderat på vad jag tycker om det... Jag tycker det är en bra idé från grunden. Men det måste finnas bättre...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Mike
·
N
Dressyr Hej!! Vad för sorts egenskaper letar ni efter när ni ska köpa en tävlingshäst inom dressyren? Och då pratar vi inte om L:C, L:B utan...
2
Svar
28
· Visningar
5 830
Senast: lill_flesky
·
Islandshäst Frågor som jag har fått från icke-islandshästfolk och försökt besvara. Vore kul att läsa era svar på dessa frågor. Är islandshästen en...
Svar
17
· Visningar
1 804
Senast: sambaengi
·
B
Övr. Grenar Är nu röntgad och kollad med ultraljud, han har en liten liten blödning höger fram vid knäet. Inget allvarligt, knappt synligt. Men för...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: shady
·
F
Western Har alldeles nyss köpt en westernsadel till min arab med ryggproblem eftersom det fungerar mycket bättre. Har alltid ridit i...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Lina_Zacha
·
V
Fälttävlan hm, om jag tex på målrakan upptäcker att jag ridit förfort i terrängen, vilket faktiskt kan hända med min snabba kuse..Får jag lägga...
Svar
12
· Visningar
1 411
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama