Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Jag har en sjuårig hopphäst som jag har haft i två år. Jag vill kunna tävla hoppning med henne. I början var jag ute några 0.90...
2
Svar
25
· Visningar
2 307
Senast: hopp_o_galopp
·
Western har en fundering.. har nyligen köpt en (ny) sadel som ska vara av gärket double C, men det står ingenstans på sadeln, där loggomn är...
Svar
5
· Visningar
1 602
Senast: djezima
·
Islandshäst VI kan ju börja med det tråkiga med tårarna. :cry: Min Vala är dålig. Stel i hela bakdelen, var på Brösarpsgården i söndags på kurs...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Båbbe
·
J
Islandshäst Hejsan! Jag kan inte hitta mitt FIPO och jag undrar hur Speedpassen går till. Jag är mycket tacksam för svar! /Niggi...
Svar
6
· Visningar
1 179
Senast: Freyr
·
T
Fälttävlan Jag har en D-ponny som är korsning mellan Fjord/ fullblod. jag skulle vilja starta i fälttävlan med honom, men skulel vilja veta en...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: shampiz
·
S
Western Hej Har lusläst regelboken (wras) men hittar inte reglerna för skydd i WR. I Horsemanship är det ju tillåtet med skydd/lindor men hur...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: silca
·
D
Dressyr satt och läste igenom lite gamla dressyrprogram från "förr i tiden" när jag red min underbara lilla pålle :love: som jag inte har kvar...
Svar
3
· Visningar
1 467
Senast: majola
·
L
Dressyr tävla b-ponny i dressyr? jag vet att det är tills man är 13-14 i hoppning men hur är det i dressyren?
Svar
10
· Visningar
1 272
Senast: skyfall
·
Western Många, som rider western i Sverige, tycks ha börjat rida i en engelsk sadel. När man jämför ridstilarna definieras western som...
2
Svar
23
· Visningar
2 750
Senast: Seabaz
·
M
Islandshäst Hejsan, jag har en rookiefråga. Jag funderar på att köpa en islänning att ha som familjehäst. Jag har bara erfarenhet av...
2
Svar
33
· Visningar
2 941
Senast: Vala
·
Körning Vilket är bäst? Vilket sliter minst på hästen? Står i valet och kvalet nu!
Svar
19
· Visningar
2 499
Senast: Welsh
·
A
Distans En sak jag ännu inte fått helt klart för mig inom distansen är ju det här med obligatoriska pauser. Jag har lärt mig, genom böcker och...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: aspartam
·
Körning Någon som har en äldre shettis och kör regelbundet med? Äldre=15+
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Excalibur
·
N
Körning Vilket underlag kör ni på? Vilket anser ni är bäst för hästen? ,Och bevämast att åka vagn på? Djup sand, asfalt, hård grusväg? varierat...
Svar
6
· Visningar
1 031
Senast: knoppan
·
Distans Någon som vet om distansen kommer bli en OS gren till Peking 2008? Har hört det förut att det skulle bli det, men nu verkar det vara...
Svar
15
· Visningar
1 572
Senast: fio
·
Dressyr Svara innan 10 i, annars är det för sent. Får man tävla dressyr med vitt foder på nosgrimman? (Svart träns)
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: AraSlei
·
Körning Om man ska måla en bild som symbolisera körning vad målar man då bäst för typ av vagn? Vad tävlar man oftast med?
Svar
4
· Visningar
877
Senast: gadriel
·
Western Vet någon var man kan hitta resultaten från Rm:et i Hjo? Har letat förgäves på nätet.
Svar
5
· Visningar
941
Senast: silca
·
A
Western Någon som skall dit?? Den är imorgon söndag 5/9 på Tippen i Delsjön... :) //Elisabeth
Svar
1
· Visningar
765
Senast: simpe
·
Dressyr Jag ska ställa upp i en klubbtävling om två veckor. Hästen är ridskolans. Det är lite av revans-försök eftersom som vi inte riktigt...
Svar
9
· Visningar
1 232
Senast: dragonlady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama