paradox

Trådstartare
..gör min pad. en "vanlig westernpad med fårskinn under. den glider på min häst, och med den sadeln. inte mycket men det stör. hästen är en mycket blank häst, oavsett hur mycket man putsar, eller inte putsar (tacksamt ibland, men inte alltid :angel: ). så det mesta glider p honom

någon som har något tips på vad jag ska göra??

Sv: glider..

Jag har en sadelpadd av filtmaterial; tycker dom verkar ligga lite stadigare än fårskinnen. Sedan finns det ju paddar med neoprenundersida som ligger absolut stadigast men många säger att hästarna får brännskador....

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 393
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
631
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 890
Senast: lirco11
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 816
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna