Vad f-n ska jag göra?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare ankans
  • Startdatum Startdatum
Jo, jag har ringt idag för att boka om ca 2 veckor, då bör väl insekterna ha gett med sig lite. Men grejen är att oftast när man kastrerar såhär sent så tar det ett par månader innan det sker någon större förändring.

Möta hästar går faktiskt bra, då rider bak till en sidoväg eller likande så vi kan hålla avstånd, det är när de springer i hagarna han blir lite tokig :crazy:

Vad bra! ska genast skicka en förfrågan! Kanske slipper kastrera då :idea:

Det funkar på vissa med vicks i näsan(salva).Jag har provat på x antal "idioter".Det med helstängt också.
Mitt lilla knep hade jag med mina "idoter" även när vi skulle på tävlingar.(I hästbussen.)Det hände tilloch med att jag fick stå med mina små killar i bussen för att hålla reda på dom.
Det var inte så kul alltid..solvalla-färjestad..solvalla-jägersro..solvalla-bergsåker.

.
Mitt lilla knep hade jag med mina "idoter" även när vi skulle på tävlingar.(

Hej och hopp!!!Är 98% säker på att Vick innehåller ett ämne som har 96timmars karens!!!!!!
/Lines-fast det har hänt att jag haft fel nån gång,minns bara inte när :confused:

Jo,men det skulle ju inte vara så kul om nån läste tipset här nu,och åkte dit på doping.
Lines,som just får grönt på svar på dpoingtestet :)

det är ju sant men jag kan ju bara hoppas att den personen som tar åt sig "råd" på ett forum kollar upp vissa saker .Speciellty om man inte känner personen.

jag vet ju igentligen inte vem du e och tvärtom :) :bow: :o

så är det ju, även om jag litar på dig zilla :)

En liten follow up, idag red jag ut en annan runda med nässlor på 140cm, och svår genom tränglig terräng,(ek träd i 3 m höjd) Han är så djävla COOL, herregud, 1/2 m gärde, dvs stenar på hög, och han bara ja ja, ok jag går om du vill, har aldrig träffat en så säker pålle i hela mitt liv, han har sina nackdelar pga könet, men herregud, en 4 åring som går över "lik" om du ber honom......

Jag är kluven.. missförstå mig inte, jag vet att han är för mycket och bör kastreras, men en dag som idag, jag bara känner en sån obeskrivlig lycka över det sammarbete vi har! Han är ett ess!

... lätt att glömmma allt annat, det är en milsvid skillnad i achivment jämfört med andra hästar, svårt att beskriva!

Jag har ju en 2 årig hingt oxå, han är som ett lamm, min son på 10 år leder honom in och ut, i lördags låg han ner i hagen, jag gick ut, satte mig vid huvudet och vi fnattade varandra..... han är en ängel, älskar oss villkorlöst, jag tömkör, min son leder, han är totalt okomplicerad!

Hanne däremot, har varit en djävul från början, men nu, när jag känner att han ger sig 100 % till mig, då är den segern på något vis 10 gånger större, jag har verkligen kämpat!

För hans egen skulle tycker jag du ska kastrera och det snarast.. VICKS är ingen lösning i längden och dessutom ett dopingpreparat!
Det är jobbigt att vara en hingst som du beskriver så ta du bort kulorna för bådas er skull och säkerhet! :)

Jag har ju en 2 årig hingt oxå, han är som ett lamm, min son på 10 år leder honom in och ut, i lördags låg han ner i hagen, jag gick ut, satte mig vid huvudet och vi fnattade varandra..... han är en ängel, älskar oss villkorlöst, jag tömkör, min son leder, han är totalt okomplicerad!
Med risk för att låta grinig! :angel:
Skulle aldrig aldrig låta någon 10-16 åring leda en 2-års hingst oavsett hur snäll han var... de kan förändras på en dag! I en 2-års hingst knallar en ulv i fårkläder som en smart hingsthållare sq... och jag kan bara hålla med! :crazy:

Hur går den fyra åriga i jobben? Är han en stjärna eller en lus? Har han bra stamm.?Bra extriör?ska han bli avelshingst?
Sätt dig och fundera ,,om det är värt att ha han kvar som hingst ,,även fast han har sina ljusa stunder . :) :bow:

Jag vet jag vet... Jag är lite kluven i frågan, men han har hjälm på sig de gånger han gör det....

Han har ingen stam värd att avla på, inte därför han är hingst. Jag föredrar hingstar, tycker om deras temprament, men Hanne ska jag kastrera ändå, även om det är med sorg i hjärtat... Han är inkörd sent så några direkta tider är det inte tal om. Han kanske aldrig kommer till start, då blir han ridhäst istället.

Nix, han fick stå igår, och i och med att jag kunde ta andra hållet utan hage så har det inte behövts.
jag har inte kunnat rida detta hållet på flera månader för det har varit igensatt av björnlokor. Så nu är jag rätt nöjd :)

Sv: Vad f-n ska jag göra?

hallo!
Jag tror att det finns några bättre lösningar på hormonproblemet! Testosteronet lär ju flöda trots stängda huvudlag och grejor i näsan. Det ger förmodligen en frustrerad hingt om han inte kan hålla koll på "sin" omvärld.
Har visserligen ett sto, men hon blev nog så blockad och betedde sig som ett autist ibland och en furie ibland. Har manglat sönder en hästtransport och gått ett antal ridkurser på stela ben o svansen i vädret. Var alltså konstigt brunstig JÄMT!

Lösningen hette örtkur. En liter tinktur av munkpeppar tog bort allt negativt och jag fick en ny häst! Billig o hästvänlig lösning måste jag säga!

Det finns en del specialdesignat för hingstiga hingstar som inte vet var dom ska ta vägen om man söker lite på nätet.

Hoppas det löser sig så slipper han förlora ballarna, en del blir ju låsta i sin mognadsprocess av att bli kastrerade när dom är på det där viset... Vi har en hingstig valack... som snart ska få sig en dos örter för att lugna nerverna!
Hälsningar från mig!! :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 418
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 271
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama