Snobbiga tränare

DET gör jag! Jag red dressyrlektion idag tex och klädde upp mig i skjorta/jumper ,och hade läderridstövlar samt matchande lindor och schabrak på kusen. Jag tycker att det är lite respektlöst att se ut som en slashas när man ska träna för någon. Det är kanske inte nödvändigt , men om det finns snygga funktionella. Varför inte då klä sig snyggt?
Man ser både proffsigare och piffigare ut! För övrigt håller jag med dig angående utmaningar och tycker definitivt att tränare ska acceptera andra "opropotioneliga" raser , det är inte alla som har råd med ett halvblod med nia i steg och toppstam. Ska kanske inte säga så mkt ändå , är inte precis ngn travarägare jag heller :angel:

Klart det är kul att klä upp sig ibland! Och ska man träna för någon bara en gång på träning så vill man ge ett propert intryck men är det en tränare som man tränar för en eller fler dagar i veckan skulle då inte jag orka matcha kläder och schabrak varenda gång! Det borde inte vara ett krav från tränarens sida utan ett val hos ryttaren!

Sv: Snobbiga tränare

Det värsta i tränarväg jag har varit med om är en manlig B-tränare som är dyrkad så oerhört, allt han säger är lag... Enligt dem som rider för honom... Den gången jag var där och provade att rida för honom passade han på att prata skit om minst två av sina kollegor på B-tränar nivå. Det tyckte jag var oerhört oproffsigt så jag valde bort honom, dessutom hade han en stil som var för tuff mot hästarna.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har ett 15årigt dressyrsto som med tidigare ägare gått upp till medelsvår A med placering, och med tanke på att jag...
Svar
8
· Visningar
2 287
Träning Var och tittade på en träning på ridklubben precis intill här om veckan, privathästar hoppning. Av höjderna att döma rätt rutinerade...
Svar
5
· Visningar
1 304
Senast: Fossing
·
I
Hästmänniskan Det har varit lite si och så med hästlivet sen jag började plugga på högskolan lite medryttarhästar hit och dit, men det går på något...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Totola
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 359
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama