Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western men läget är så här. har nu äntligen köpt mig en westernsadel, men nu kommer problemet: hur i h*levet spänner man sadelgjorden?? tror...
Svar
10
· Visningar
1 581
Senast: paradox
·
Övr. Grenar :bow: :bow: :bow: :bump: :bump: :bump: Vad mer kan man säga?? Snyggt jobbat i kriteriet, såg bara det lilla som visades på tv men det...
Svar
10
· Visningar
1 279
Senast: shady
·
Dressyr Har lite hjärnsläpp o sitter o filar på packningslistan inför Lördagens tävling. De grejor jag plitat ner på lappen är förutom hästen...
Svar
10
· Visningar
1 551
Senast: Nora
·
B
Hoppning Jag behöver tips på hinder (alltså bommar) som man kan göra själv. Själv har jag gjort ett rosa/grönt "plank" med Vita hjärtan/vita...
Svar
13
· Visningar
1 109
Senast: BeastieBabe
·
Islandshäst Jag har ett sto som är född på Island, när hon kom till Sverige så tror jag att hon hadde haft ett föl som nyligen hade blivit avvand...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: Pocahontas
·
M
Trav När bestämde ni er för att era "gamla" travare skulle gå i pension? Vart gjorde ni av dom? Min stora kärlek börjar bli trilsk att...
Svar
16
· Visningar
1 132
Senast: Indyhope
·
E
Islandshäst Vilka poäng krävdes för att kvala till SM i år? Det var olika i olika grenar antar jag, jag kan inte hitta ngra siffror på SIFS hemsida...
Svar
3
· Visningar
1 465
Senast: Ekra
·
Övr. Grenar Björkis! Din häst står i \"mitt\" stall! Döm om min förvåning när jag ser ett piggt arabhuvud sticka fram när jag kom imorse. Han var...
Svar
0
· Visningar
1 156
T
Hoppning Hur får man hästen att fatta att den ska trava över 20 centimeters cavalettibommar och inte galoppera i 180 och studshoppa allihopa...
Svar
7
· Visningar
2 015
Senast: Rubinen
·
T
Fälttävlan är nu i full gång. Bettina Hoy leder dressyren efter första dagen på 32 straff. Sara Ligger på 15:de..... hur tror ni att det kommer gå...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 026
Senast: LenaH
·
H
Dressyr Tävlade dressyr för ca 2 v sedan.LB:2.Den första riktiga.Har varit med på en klubbtävling tidigare.Tävlingen var ute.Hästen var så...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: Myggan_ox
·
Trav vilka raser får tävla i trav? dom jag vet/tror får starta..=) varmblod: Fransk travare Amerikansk travare Svensk travare Rysk travare...
2
Svar
21
· Visningar
4 058
Senast: sweep
·
D
Trav Hej på er! Visst - nu är man inte ute i tid i vanlig ordning, men har en liten fundering om vad ni tror & tycker om ifall man skulle...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: martha
·
S
Övr. Grenar ska jag vända mig om jag vill lära mig mer om handikappridning? pluggar hästhållning och tycker just handikappridning är så oteoligt...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Alsterfeldt
·
Islandshäst Hej och tack för alla hälsningar !! Jag har mått väldigt dåligt under en längre period och inte ens en gång klarat att rida !! Men nu...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: neywaz
·
Distans Jag skulle vilja ha tips på bra internetsidor eller liknande där man kan köpa och läsa om distansutrustning. Jag har hittat ett par, men...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Galadriel
·
Fälttävlan Ska det vara 2 fälttävlanshoppningar idag? Dom sa det på Tv igår, tyckte det lät konstigt, men nu står det ju på tvtablån att dte är en...
Svar
10
· Visningar
1 235
Senast: Shudde
·
Q
Western Hur bra westernsadel får man för runt en 10 000 kronor? Är det någon som har någon erfarenhet av Börjes westernsadlar, de lite dyrare...
Svar
3
· Visningar
1 951
Senast: Rubinen
·
Övr. Grenar ..här som själv rider galoppörer?? :banana:
2
Svar
21
· Visningar
1 894
Senast: enjes
·
C
Övr. Grenar Där ska jag praktisera :rofl: jätte glad för det! Är det någon som är där eller någon som är i stallarna runt omkring?? Ska börja på...
Svar
16
· Visningar
2 232
Senast: enjes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama