Och jag tänker skicka "min" ryttare med en av mina uppfödningar dit så då har vi ett tremannalag ju. Perfekt! :D

ja i piaff ja (rusty) Men Rubinrot får inga 10 or på gången och han rör sig mkt mkt bättre.

FT dressyren är överreklamerad och fransmannen framstår ju som värsta proffset för att många många är rent urusla och bara för att dom flesta ft hästarna inte har en bra gång skall han inte belönas med en tia bara för att han är mkt bättre isåfall skall dom andra ha mkt mkt sämre om det skall vara riktigt seriöst anser jag iallafall, men som sagt jag ser mest "vanlig" dressyr och nästan ingen ft dressyr alls så jag kanske är väl kräsen då ;)

Sedan kom jag på en sak till jag måste klaga på :D

Varför rider så många öppna på 4 spår med rak kropp och böjd hals :confused:

Fransmannen gjorde faktiskt oxå det i första öppnan men fick säkert en 9:a :angel:
(ja jag är grön av avund på honom och hans fantastiska häst) :D

Det är första gången jag ser en fälttävlansdressyr på hög nivå och jag måste faktiskt säga att det generellt var sämre än väntat. :crazy:
Vissa ekipage såg ju klart värre ut än andra och man såg missarna och bristerna tydligt.

Jag tänkte på att många red den förvända galoppen väldigt utåtställda och med dålig takt.
Sen var det ju ekipage som inte ens hade sina hästar på tygeln. :o

Fast en och annan red ju ett bra program.
Bland annat Linda, även om hon hade sina missar i bland annat bytet och att hon sladdade ut med bakdelen i varenda hörn.
Tyvärr missade jag den omtalad fransmannen och hans 10-mässiga gångarter. :rofl:

Jag tror att många rider öppnorna på fyra spår för att de slarvar med ytterhjälperna, helt enkelt. ;)

Det ser jag tyvärr ofta även på dressyrtävlingar på MB-nivå.
Ryttarna rider i princip skänkelvikning och använder helt felaktiga hjälper.

Hur ska man någonsin komma till samling då?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Terrängbanan i Versailles har beskrivts som den vackraste de sett av både ryttare och ledare på plats i Paris. Under söndagen är det...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
611
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu börjar nedräkningen – 50 dagar kvar till OS i Paris. De tre olympiska grenarna, dressyr, hoppning och fälttävlan, kommer äga rum i...
Svar
0
· Visningar
193
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kristianstad International Eventing fortsätter att positionera sig som tävlingsarrangör. Vid årets påskmeeting kommer det för första...
Svar
0
· Visningar
249
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama