raser som får tävla i trav

okej. då är det alltså bara nordsvensk travare som får starta i kallblodsloppen.
tack

Nejdå, norskt kallblod får också delta. Har själv ett norskt kallblod som gjort bra ifrån sig på både svenska och norska travbanor, såvitt jag vet så står han också registrerad som norskt kallblod. Man kan kolla upp honom på ATG's hemsida: han heter Gullbarr, reg. nr NK-900207. Har helnorsk stamtavla. Om man kollar upp kallblodstravarna ser man dessutom att en stor del av de svenska kbl:en har just norskt kallblod i stamtavlan. Och såvitt jag vet är norska kallblod närmare dölehästen än det nsv kallblodet. :bump:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 189
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama