Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Tävlade LB:2 för ett tag sedan och där fanns det en häst som gick i typ "medelsvår form". Hur ska domaren bedöma en sån sak? Ska domaren...
2
Svar
30
· Visningar
4 081
Senast: bobo
·
A
Hoppning jag skulle tycka de vore intressant att veta hur ni rider fram era hästar... både hemma och på tävlingar. många kör ju samma framridning...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: Asti Cinzano
·
N
Western någon som vet var dem finns...finns inte på hemsidan längre...fick dem inte sälja dem eller vad har hänt!????
Svar
2
· Visningar
855
Senast: nettanbabe
·
S
Trav För c.a. 4 veckor sedan blev Clown hastigt sjuk..... :crazy: Det var dagen efter vi kört rakbanejobb,4/1000m,40tempo...... Stod...
2
Svar
32
· Visningar
2 001
Senast: ghost
·
Dressyr Brukar man ha pannluggen knoppad på ponnyer på dressyrtävlingar? Vilket känns mest karakteristiskt för ponnysdressyr, knoppad lugg vs...
2
Svar
28
· Visningar
2 118
Senast: gadriel
·
Trav Jag har ett problem med min speedcar (alt. med min kroppsbyggnad). Jag når inte fram till fotstöden mer än med tåspetsarna om jag...
Svar
10
· Visningar
1 151
Senast: jari
·
Övr. Grenar Jag har ett fullblod som gick som tävlade gallop som 2-3 åring, nu är hon 8. men jag vill veta varför hon fick sluta tävla, till exempel...
Svar
12
· Visningar
1 217
A
Western Har jag varit på idag och det var sååå skojigt och lärorikt ! Ja, tro nu inte att jag själv red, nä sådan tur hade jag inte, e man häst...
Svar
9
· Visningar
1 295
Senast: pitchi
·
S
Western När hösten och kallare/friskare luft kommer. ? från att vara världen slöaste får han en eller kanske 100 extra växlar när det blir...
Svar
9
· Visningar
1 134
Senast: Sudd
·
Islandshäst att det f o m 1/1 2005 är tillåtet att tävla utan skor. :bump:
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: Boj
·
M
Trav Har blivit väldigt intresserad av det...och ska börja träningsrida hos en tjej. å så ska jag väl ut å träna med mitt varmblodssto beauty...
2
Svar
20
· Visningar
2 002
Senast: Maddizz
·
Trav Är det någon som har erfarenhet om hur mycket man kan träna ett dräktigt fölsto,med tanke på att med motion håller hon sig friskare. Om...
Svar
14
· Visningar
2 183
Senast: Rikkan
·
K
Hoppning Några hästar ska ha åkt fast i dopningskontrollen bl.a. Guldmedaljören Cian O Conner's häst (vad den nu heter) och Guldmedaljören i lag...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 318
Senast: Rejält_felskapad
·
  • Låst
Islandshäst Tänkte att jag ska vända mig till er med islandshästar! Ni måste ju vara hejjare på sånt! Min kanske blivande foderponny har eksem. Vad...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: Lobelia
·
Hoppning eller gå upp på en ny höjd, eller vad man vill kalla det. Hur fort har ni gått fram med era unghästar? Hur länge var de hoppade m...
Svar
13
· Visningar
1 703
Senast: _Tazty_
·
Hoppning ska ha lektion imorron å har totaltorka vad ja ska hitta på.. markarbete/ hoppning ska de vara... de som ska träna har god kontroll...
Svar
1
· Visningar
704
·
Hoppning Jag undrar när man ska börja hoppträna sin unghäst? Han är nu snart 4 år.. Kan grunderna i dressyren.. :banana:
Svar
2
· Visningar
991
·
K
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat så mycket förut, men ska börja så smått.. Vad har man för avstånd mllan cavaletti bommar?? Vad har man för...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: emmath
·
E
Distans Hej alla ni! Jag har ett arabsto som jag har letat sadel till i snart ett halvår. Det är väl många av er som har araber, vad har ni...
Svar
8
· Visningar
1 601
Senast: kulirez
·
Hoppning Okej, jag kan ingenting om tävlingar :p Vad heter all olika steg och vad ingår det i dom?
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Sass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama