Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Dressyr Någon som vet vilken svensk nivå som motsvarar zz-dressage i Holland? Tack på förhand.
Svar
1
· Visningar
991
Hoppning Om man rider i mål och -sen- ramlar av, vad gäller då?
2
Svar
27
· Visningar
2 906
Senast: overtyre
·
F
Trav hej !!! vilka var på solvalla för att kolla på ponnytravet idag ! :D hehehe , jag var där ;) och delade ut prisrosetter och bucklor ...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: *Maria*
·
N
Trav Vet inte var jag ska lägga detta, men det har lite med trav att göra. Vet någon hur mycket man får väga om man ska rida monte? Själv...
Svar
10
· Visningar
1 462
Senast: *Maria*
·
Dressyr Är det någon som kan försöka förklara för mig hur man gör när man ska räkna ut procenten? Tack på f.h! :bow:
Svar
3
· Visningar
821
Senast: pemma
·
S
Dressyr Jag tävlade L:B2 idag och då på ökade skritten stog det takt fel.. vad innebär det? Han började småtrava en gång där.. var det de han...
Svar
4
· Visningar
1 226
Senast: _saarah
·
R
Dressyr Hej! Jag undrar om det är någon som har tävlat i dressyr på en Fjording någon gång? Går det? Dom är ju inte riktigt byggda för det...
2
Svar
28
· Visningar
4 967
Senast: bigganl
·
Dressyr Får man tävla dressyr i en hoppsadel? Det finns ju en del som rider i allroundsadlar... Man kan nog få en del minus på sitsen...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: bigganl
·
M
Trav alla säger olika och alla säger även att just dom har rätt. men vad är rätt? :confused: Ska man rida lätt eller sitta ner när...
Svar
12
· Visningar
1 200
Senast: Montéryttare
·
Dressyr Får man tävla med öronluva i dressyr?
Svar
18
· Visningar
1 329
Senast: Cw_
·
B
Islandshäst Jag har ganska nyligen blivit hästägare till en jättefin häst. Han är fullt tränad tävlingshäst som bla tävlade SM tidigare i år. Men...
Svar
19
· Visningar
2 290
Senast: Båbbe
·
Hoppning Skulle behöva lite tips o hjälp vad ja ska göra åt olaterna som min häst håller på med. Hon brukar kunna göra så att hon precis i...
Svar
6
· Visningar
917
L
Distans Vi tävlade simlångsritten nu i lördags. Allt gick väldigt bra , vi är super nöjda. :) Men vi funderar över vad veterinären menar med...
Svar
18
· Visningar
1 979
Senast: Kassiopeja
·
Hoppning Är det någon som kan förklara för mig vad klasse A, S, M och L motsvarar för höjder?
Svar
13
· Visningar
3 930
Senast: rubytoo
·
Trav Nu har pållan börjat träna på "allvar" :angel: (fd dressyr ryttare som tror hon tränar hårt när hästen går 4+4 varv på banan i 50...
Svar
9
· Visningar
1 241
Senast: ghost
·
I
Islandshäst Skulle vilja ha bra tips på hur att flytta "drivet" från framdelen till att komma bakifrån samt hur att stärka bakdelen på min häst? Har...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: ishast
·
L
Trav Här har ni en glad amatör som precis fått sin tränarlicens :banana: , MEN... När jag praktiserade hos olika tränare så red/körde jag...
Svar
1
· Visningar
866
Senast: stally
·
C
Dressyr är det någon som vet om man får rida fram med gramaner på lokal dressyrtävling? jätte tacksam för svar
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: suisyola
·
F
Trav Har letat överallt på internet, finns det ingen butik/företag som säljer sadlar med färdiga fästen för BÅDE svanskappa och checkrem...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: cämela
·
Trav Hört att Revenue inte kommer tillbaka till Sverige nånting utan stannar i USA. Nån som vet om det är klart nu?
Svar
4
· Visningar
823
Senast: cämela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix