Dressyr på fjording?

Sv: Dressyr på fjording?

Jag tolkade det så eftersom du hade svarat på mitt inlägg!! Bara bra om det var ett missförstånd =)...

stranger skrev:
Lycka Till i alla fall om du tävlar!!!
Nej det är inte jag som tävlar. Men klart att det inte ser lika "elegant" ut som på vissa andra ponnyer/hästar men när dom gör det felfritt så är det klart att dom ska belönas med bra poäng.

Hej!

Ville bara säja att det var en underbart fin fjordis, kul att se bilder på en som inte bara lullar i skogen.
Fram för fler raser i dressyren! / Lavinia gammal fjordfantast

Jag har sett en fjording (ponny) i FEI klass, jäävligt duktig var han!
Placeringar och vinster upp tom la hade han, FEI hade han bara startat 1-2 gånger.

Solveig Schacht rider akademiskt på sin fjording Pan och de har börjat med "tramp" (dvs förberedande för piaff och passage). Det blir såklart inte lika elegant på en fjording, men det går!

http://www.barokkridning.no/

Jag har inte gjort det själv, men jag har en kompis som tidigare tävlade dressyr på en fjording och de höll sig väl framme i resultatlistorna i LB:1 och LB:2. De startade i LA också men där var det svårare att hävda sig.

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
595
Senast: Amanda_F
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: Gunnar
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
387
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama