OS-Guldmedaljören dopad

Sv: OS-Guldmedaljören dopad

1024_3936333632643062.jpg
Det är väl inte första gången som Ludger och tyskarna är inblandade i ngt fuffens eller hur. Ryttar VM i Stockholm kantades av skandaler kring det tyska hopplandslaget och deras ofaira metoder... Nu kommer jag inte ihåg om just Ludger var med i Stockholm, men ändå!

Tycker oxå det är pinsamt av Svenska Ridsportförbundet att inte ta upp detta på sin hemsida, oavsett webhotellbyte eller inte.

Senast ändrad av en moderator:

ja kan förbundskapten Sylve yttra sig i Sportspegeln igår så skall förbundets hemsida notera skandalen även om de gör om hemsidan!!
Självklart

Ja nu får dom börja ta i med hårdhandskarna mot de fuskarna :mad: (om de döms). Annars tycker jag ridsporten sjunker låååångt, då är det inte längre någon värdig OS-sport. Sen får man inte gå på alla dessa bortförklaringar och undanflyket. Är man dopad så är man och då ska man straffas och stängas av för en tid.

Ludger tycker jag har sjunkit så lågt, visst: himla bra ryttare men sportsligt..... :mad: :mad: Lite off-topic; vem rider han på bilden? Goldfever?

Jag är inte det minsta förvånad. Efter reaktionen då Merediths skandal offentliggjordes när de istället för att fördöma handlingen ställde sig bakom henne till 100% blev jag tämligen övertygad om att de allihop sprang runt med smutsiga bykar.

Äckligt.

Håller med! Det har varit lite väl många "tyska" hästar (Rusty, Shutterfly, Goldfever och Ringwood Cockatoo) som testas positivt för doping på senare tid...

Luktar nästan lite skidVM i Lahtis över det hela...

Ja. Förjäkla sorgligt om ridsporten som äntligen fått lite uppmärksamhet i Sverige nu skall befläckas av samma skepsis som längdskidåkning och friidrott.

Både DN och Sportbladet (Aftonbladet) har ju uppmärksammat denna skandal. Hoppas verkligen att FEI tar detta på allvar och utdömer Stränga straff som inte ens tyskarna kan gå runt, annars lär vi vara förlöjligade för evigt. Säg den sport där idrottare dömda för doping får starta OS samma år? Eller är ute och tävlar om relativt stora pengar i världscuptävlingar? :(

Så tamt att man mår illa när man tänker på det.

Hittade denna tråd nu,vi har en på "Gnägg" oxå,ja man är glad att FEI tar tag i detta nu.

Är det någon som sett något om detta på SvRF;sida????? Jag kan inte hitta något om det....

Självklart är det helt rätt att de inte får behålla medaljerna i sådana fall, jag var själv nere på världscupstävlingarna i Tyskland när Beerbaum åkte fast i dopingkontrollen.
Däremot anser jag att kontrollerna ska göras innan tävlingarna så det inte blir ett sådant liv och medaljer som flyttas fram och tillbaka. När man får ut sitt hästpass kan man lika gärna göra ett urinprov också.
Dock har dopingtesterna ökat den senaste tiden, fler har blivit utplockade, sedan man kunnat läsa om alla dopingskandaler i tidningarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka