OS-Guldmedaljören dopad

Sv: OS-Guldmedaljören dopad

det är ju otroligt, hemskt, fruktansvärt, det går inte att beskriva att inte ryttarna har mer koll på vad hästarna får och inte får i sig på den nivån som det handlar om. usch sen om dom trodde att det var ok strunt samma dom får väl kolla med fler vet.

jag fick också för mig att tyskland vunnit utan ludger men det bara i andra vändan hade han aldrig ridit hade dom säkert fått fler fel.

Usch!!! trodde jag aldrig! Det är sånt som förstör sportens rykte! Och Cian O'connor som verka så reko! Fan vad surt!

Alla medaljörer samt fjärdeplatsen (har jag för mig i a f.) testas. Utöver det tas stickprover.

Lustigt att det ska dröja så här länge... De som dopats t.ex. inom friidrotten plockades dagar efter segern.

Ridsporten är en smutsig sport, bara att konstatera. Inget straff lär han få heller. Fy faen.

Det är väl mest labbet som tar tid. Alla prover skickas ju till speciallab i Frankrike där de först ska processas, analyseras o s v. och sist av allt ska FEI köra igång sina processer. Jag håller med om att det är för j-igt att det har tagit en månad, men det är ju inte som de gör "bara för att".

Då borde dom teama ihop sig med ett bättre och snabbare labb, så enkelt är det. Kan friidrotten kan ridsporten.

Jag pratade med en doping kontrollant igår på oslo horse show. hästen jag var skötare åt skulle testas o han pratade om skandalen i OS.
han påstod att labbet har svaret (a provet)inom 2-3 dagar men att det är pga nån annan organisation (typ FEI elle liknande) som de tar tid för.
Ulla salzgebers advokat strulade ju och försenade processen så att hon till slut bara fick 2 månader elle va de var.(enligt veterinären på OHS)
tråkigt iaf för sporten att det ska hända.
Även om tyskland inte hade behövt ludde så ska väl laget mista medaljen ändå? om det inte är så , så tycker jagatt man borde införa d.

Det jag tycker är mest intressant är att Ludger och tror det var Bettina som är släkt med varandra. Och båda är fällda för Doping! Hoppsan...

Jag beundrade Ludger innan, nu sjönk han låååååångt ned. Tycker inte att det håller längre med..
oj!.. Det fanns nog i salvan... Det visste jag inte.. :angel:

Skärpning!!

Men visst.. Doping är en tråkig händelse men jag tycker det är bra att det blir upptäckt och att det sker åtgärder. Hoppas det svider rejält.

Nja, Ludger och Meredith Michaels är "släkt", hon är gift med hans bror Marcus.

Bettina är nog inte släkt med nån av dem.

Alltså, nånstans känns det så osannolikt att dessa toppryttare skulle chansa på det här sättet, OK Cian O´Connor som inte har något att förlora men Ludger??? :confused:

Att hästar behandlas med antiinflammatoriska medel vet vi men är karensen för kort?
Vi har mer förfinade mätmetoder idag men karenserna är desamma.

Bara teorier, jag vet, men jag tycker det är jättekonstigt att en ryttare som Ludger Beerbaum som vunnit allt som går att vinna och har varit världsetta i flera år skulle ta en sådan risk som det innebär att ge sin häst otillåtna medel.

Oavsett vilket så tycker jag att kännbara straff ska delas ut, allt annat är en skymf mot sporten.

Bettina är inte släkt med någon, Meredith är ingift i släkten Beerbaum.

Fasen! ;)

Bettina kommer att dra med sig Australien i den här cirkusen också, hon är ju gift med en australiensare.

Marco Kutscher individuellt / Tyskland lag

Tycker att det är lite konstigt att om Ludger visste att hästen var krasslig o behandlad varför tog han inte då en av sina andra hästar han har ju flera som håller OS-klass? :confused:
Korkat e det i alla fall och jag hoppas på höga straff för hela högen :devil: :mad:

för jävligt e vad det är!!!!

Sen att de de dessutom ska skylla på vet (o`Connor) "han sa de skulle gå ur kroppen" har hästen så ont i ryggen att man måste behandla så snart inann ett mästerskap..e då rätt att ta dit den??

Kan förstå att de är svårt att motstå...men men..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka