Ponnydressyr...snabb fråga!

Sv: Ponnydressyr...snabb fråga!

HalyBailey skrev:
tycker du min älskling är "...hua..."???
Dig strök jag precis ifrån julkorts-listan :devil: ;)

det andra bildexemplet du visade är ju ingen knoppad häst, den är ju flätad - a whole another story!! (och flätade hästar har väl aldrig knopp för DET ser ju mysko ut?

Jag tycker ponnyn är söt men den hade varit väldigt mycket finare utan knoppar. Jag tillhör den där skaran som tycker om hästar som får se ut som hästar ;)

Jag sa itne at den var knoppad, jag sa uppsatt man.. ;)
Knoppar kan inte vara fint på ngn häst enligt mej ;)

jag läste i nån knopp/flätskola eller liknande i nån tidning att man aldrig bör fläta bara manen och lämna luggen eller tvärtom. Håller med...Det är kanske inte så snyggt med en knopp som står rakt upp mitt i pannan men man kan ju gör en liggande, mer bara ihopvikt fläta då. Brukar ha det på ponnyn och lägga den under pannbandet, han ser mycket sofistikerad ut!

"Min" ponny har fjording-man (hon är New Forest) :p jag har knoppad lugg på ALLA tävlingar, no question about it! :D

Senast ändrad:

Nora skrev:
jag läste i nån knopp/flätskola eller liknande i nån tidning att man aldrig bör fläta bara manen och lämna luggen eller tvärtom.

Får man fråga varför...?

Våra fjordingar har så mycket pannlugg att det blir mer en boll än en knopp. :D
Är det snyggast då fortfarande att knoppa??? :)

Om den blir jätte-jättestor är det nog snyggare med utsläppt, om du inte kan tänka dig att tunna ut den, men det vore väl en synd att göra så på en fjording...eller? haha

Det är klart att du ska knoppa både manen och panluggen, det ser slarvigt ut annars. Det ska ju synas att man gjort sig fin för att visa upp sig.

soffie skrev:
Det är klart att du ska knoppa både manen och panluggen, det ser slarvigt ut annars. Det ska ju synas att man gjort sig fin för att visa upp sig.

Jag tycker en häst ska se ut som en häst och inte en barbiehäst men det är ju jag det ;)
Tycker att en välborstad häst med välborstad man och svans är betydligt vackrare. Och hur kan det naturliga vara slarvigt? De naturliga formerna är mjuka och i mina ögon både vackrare och mer levande, men jag kanske är lite skadad efter mitt tecknande, vad vet jag. ;)

Men på min bild blev det knoppad man och svans iaf ;)

Liknande trådar

Tävling Nu har det ju börjat komma igång tävlingar igen efter corona, och ridklubben jag är med i funderar på vad man ska ha för fika/mat/dryck...
2
Svar
39
· Visningar
4 423
Senast: Kiwifrukt
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 048
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix