Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Jag var på min första privata hoppträning igår!!! :banana: Det var med lånehästen som jag ska få tävla( första i nov.... :o ) Han rev...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Emma006
·
G
Western Seriöst menad tråd.... Hur skulle just du få mig att välja just din gren... ditt tanke sätt. Hur skulle just du få mig att gå över...
Svar
13
· Visningar
1 254
Senast: CarEr
·
Hoppning Har en häst som har en förmåga att ibland komma nära hindern när hon hoppar. Till viss del beror det på att hon har lite för brottom...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Bee
·
Hoppning NÄR hälsar ni på domaren? Är det "ok" att hälsa efter att startsignalen gått? Eller är det då man ska göra det? Eller gör ni det alls...
Svar
15
· Visningar
3 617
Senast: starcraft
·
H
Hoppning Vad anser ni? Läste att varje år tävlar cirka 6000 ponnyryttare om totalt 4.4 miljoner i prispengar, rätt eller fel? Bra eller dåligt?
Svar
13
· Visningar
1 444
Senast: Emma006
·
S
Trav Var ute och körde häst idag hos en kompis för första gången sen i maj!! :bump: Efter ett värdelöst jobb jag hade uppe i norrland då...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: cämela
·
Trav Ifall travfolket inte så ofta besöker forumet gnägg tänkte jag här puscha på lite för den pågående bukegalan som i år också har en...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Nafayette
·
Hoppning Är dom klara? Hur gick det för Beerbaum och compani? Får Sverige lagsilver och Pessoa guld? Har inte hört nåt på ett tag nu...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: slice
·
T
Islandshäst När (under vilka månader) och hur länge ställer ni av era isisar nu på hösten/vintern? Lite nyfiken hur andra gör... Undrar även: ni...
Svar
15
· Visningar
1 573
Senast: kopur
·
Hoppning för liten stor häst (>160 cm) med 1 galoppsprång mellan??? Det är väl inte bara att mäta ut 2*normalt galoppsprång, det är väl lite...
Svar
6
· Visningar
1 521
Senast: Asterix
·
R
Hoppning Klubbtävling... Efter att domaren har sagt "Varsågod och rid", hur lång tid har man på sig att börja hoppa?
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: Asterix
·
G
Övr. Grenar Visst är de öppna även för icke-medlemmar av SFK, eller har jag drömt det? Exakt vart ligger Fisksjöäng och hur tar man sig dit? Måste...
2
Svar
24
· Visningar
1 927
Senast: Gisburne
·
Hoppning Någon som kan hjälpa mej tolka TR. I TR angående betsling av ponny vid hopptävlingar står det att man får använda gummipellham, delat...
Svar
2
· Visningar
1 029
Senast: Penny_Lane
·
C
Hoppning Jag har alltid bara hört att när man är junior och tävlar ponny så får man ha sporrar som är 15mm långa och med kula. Men nu säger min...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: karatefisken
·
Övr. Grenar Har en unghäst (arab) som vi satsar på att starta i galoppen. Nu funderar jag på hur det går till att sätta hästen i träning hos...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: FirstAttempt
·
L
Hoppning Har aldrig tävlat någon gång men funderar på att starta någon clear round hoppning någon gång för skojjs skull. På klubben där jag...
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: knorren
·
H
Hoppning Hej! Jag ska bli medryttare åt en häst (1.58 hög) som tydligen blivit "felriden". Ägaren sa att de förra ägarna hade låtit honom rusa...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: knorren
·
Dressyr Hej, Finns det ngn som har ett par bra bilder på en korrekt öppna resp. sluta? Förvänd sluta? Tack på förhand /amkm
Svar
4
· Visningar
1 215
Senast: Bee
·
S
Hoppning Jag har en 15-åring som har tävlat 1.10, gått 1.30-banor på träning. Hon har så länge jag ridit henne (8½ år) gått i relativt högt tempo...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: trazel
·
Trav Jag har tappat bort Ronden där snittpriserna stod.Vad kostade Yankee Mustang & Smokin Lantern?
2
Svar
20
· Visningar
1 715
Senast: Montéryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix