SFK's förjakter i höst

Sv: SFK's förjakter i höst

KUL för ER :-))))

själv sitter jag hemma och är AVIS, nästan grön i ansiktet ;-)

Jo, jag har en brun häst med beige/brun schabrak, brun tweedkavaj och blå hjälm. Hästen ser allmänt galen ut på alla bilder :crazy:
Jag var övermodig och trodde jag skulle kunna hålla honom på vanligt tränsbett, men jag måste nog tyvärr betsla upp för att inte vara en säkerhetsrisk nästa gång... :(

Gisburne skrev:
Vad kul med bilder! :) :) :) Jag hade önskat att någon av mina polare hade varit med och fotat, men icke. Jo då, vi är med på några bilder! (Mörkbrunt fullblod, vita senskydd, vinrött schabrak med vit teddypad, vita ridbyxor och grön kavaj.)

Jätteskoj! Är du med någonstans då? (Man kan ju gissa det, kanske! *tihi*)

Min pålla var hur jobbig som helst i början, som sagt, och pullade som fanken. Trodde aldrig att ett bridongbett skulle räcka. (Jag har letat men hennes storlek är svår att hitta i ex. kimblewick eller pessoamodell...) Men sen lugnade hon ner sig och till slut behövde jag knappt ta i tyglarna alls för att bromsa upp henne. Jäkla tur det, annars hade mastern verkligen haft något att klaga på, angående för närgångna ekipage! :crazy:

Roslagen, jag lider med dig, jag vet precis hur det är! :smirk:

va kul det låter !!! ska också rida hubertusjakt nästa helg...:)
Är det bara stora hästar som får vara med där?

På SFK's jakter är hinderhöjden anpassad efter "storhäst" och inte ponny. Tempot är ganska friskt och små ponnyer kan få problem att hänga med. Dessutom är det inte särskilt poppis att gå vid sidan om hindren, även om möjligheten finns i de flesta fall. Jag som rider unghäst bryr mig inte så mycket om att det klagas, jag tänker på att skola in min häst på terränghinder så snällt som möjligt. Men på senaste jakten gick vi bara förbi ett hinder, det är jag himlans nöjd med! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka