Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

N
Dressyr Hej! Jag har en foderhäst som jag har haft i 2 veckor. När jag rider dressyr så lyssnar han inte, i allafall inte i traven, vad ska jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 023
Senast: Jaag
·
C
Islandshäst Jag har hört att det är många som rider barockridning på sina islänningar, hjälper det med gångarter, lyhördhet, action eller nått...
Svar
7
· Visningar
1 176
Senast: Balderum
·
N
Islandshäst Vill någon vänlig själ förklara hur överlinjen ska se ut i tölt? Kanske både med text och bild? Hjälp tages tacksamt emot från en...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: knasan
·
S
Western Jag och gamling ska till Vara och tävla Boråsklubbens tävling den 21 november. Är det någon mer här som ska dit??
2
Svar
22
· Visningar
1 577
Senast: Sweet
·
M
Dressyr Vilken tycker ni är den bästa dressyrhästen efter halvbloden... Vil gärna ha en krafftig dressyr häst.. har ni några tips???? :bow:
Svar
3
· Visningar
2 407
Senast: __Stilett__
·
M
Dressyr hej läste just splittans inlägg om passage... men jag undrar hur man lär en häst det igentligen... och hur lär man den piaff...
Svar
1
· Visningar
849
Dressyr Till mattes stora förvåning, nästan, så fick jag min häst till att göra passage flera gånger och lite piaff, inte så många steg, ca 5...
Svar
9
· Visningar
1 844
Senast: bollen__
·
Dressyr Tävlade KM i helgen på lektionshäst... Vi var 3 på storhäst som enligt prop. skulle rida LB:1, Men en av de andra 2 ville inte rida LB:1...
2
Svar
22
· Visningar
2 161
·
M
Dressyr Hej allihop är det någon som vet om en domare kan döma ut en på en tävling om han tycker att man är för lång??? :confused:
Svar
8
· Visningar
994
Senast: megasus
·
Körning Nu har äntligen min sele kommit. Fast jag önskade lite att det medföljde en instruktionsbok, om hur grejorna ska sättas i hopp :o :D ...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: Splittan
·
Trav Någon som vet nått om hur travaren Haddock dog? Hörde bara att han hade dött under ett lopp men har inte hört nått sedan dess men någon...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: anhe
·
F
Körning min lilla shettis har fått för sig att han inte vill gå framåt och absolut inte trava när man väl får han att gå i skritt. Jag behöver...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Nora
·
Western kan man ha ett vanligt ländtäcke och westernsadel? Hur fäster man det i så fall? Eller går det och ha ett ridtäcke?
Svar
11
· Visningar
1 484
Senast: Mirre
·
J
Dressyr Hej ! :confused: Jag fösrstår inte hur vissa domare dömer .. Vissa verkar bara kolla så att hästen kröker på nacken, men bakdelen...
Svar
12
· Visningar
2 333
Senast: tant agda
·
Hoppning Eh, känner mig väldigt efter nu, men läste i Aftonbladet idag (Malins fortkörning) att svenskarna "överranskande tog OS-silver". Stämmer...
Svar
9
· Visningar
995
Senast: mathil
·
Dressyr För ett tag sedan debuterade min 4-åring i dressyr. Det var min superduktiga medryttare som startade honom i en LC:1 utomhus. När de...
Svar
5
· Visningar
1 143
·
Islandshäst Jag skall dit och har plats i min bil. Den åker från Stor-Stockholmsområdet. Annars så åker jag också gärna med någon annan som skall...
Svar
16
· Visningar
1 274
Senast: honung
·
Trav iallafall inom travet. :D ska börja träna och pyssla med ett kallblod, gissa om jag är nöjd!!! tanterna ute i mitt stall har...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Cilla
·
Fälttävlan När, åldersmässigt, anser ni att en riktigt lovande häst som rids av en riktigt duktig ryttare bör debutera CNC** för att det inte ska...
2
Svar
28
· Visningar
2 268
Senast: workaholic
·
Trav hörde en sak idag å blev lite fundersam??!! behöver inte travare som springer lopp vara vaccinerade?? om inte varför ??
Svar
3
· Visningar
888
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama