Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Hoppning Jag har nyligen (6 veckor sedan) köpt en ny häst (fullblod/halvblod) som är sex år. Han har oturligt vis blivt rädd för att hoppa och...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: Elina Andersson
·
G
Körning Hur lägger ni upp körträningen (vecko- eller 14-dagarsintervall)? Utgå från att man kan köra ute och i ridhus/paddock när man behöver...
Svar
8
· Visningar
1 098
Senast: Nora
·
P
Övr. Grenar Varför finns det nästan inga hästlagssporter i Sverige? Med lagsporter menar jag polocrosse, polo och andra sådana sporter som...
Svar
2
· Visningar
1 149
Senast: experten
·
C
Dressyr Det börjar ju närma sig, så jag drar igång en tråd...:) Det hoppas jag att moderator inte har något emot, kanske kan man t o m nåla den...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 337
Senast: fadeya
·
Trav Är det inbillning, eller är det inte ovanligt mycket olyckstillbud i år? Tycker det är många hästar som förolyckats. Brukar det vara så...
Svar
9
· Visningar
965
Senast: trolljahn
·
M
Dressyr Ja har funderat på en grej! Får man ha en flätad svans på dressyrtävlingar. Jag menar inte då hela svansen är flätad utan bara en bit...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: Nalle_Björnen
·
F
Fälttävlan måste man ha någon speciell säkerhetsväst när man rider ft eller kan man ha vilken man vill?
Svar
1
· Visningar
777
Senast: tant agda
·
S
Dressyr Hur lägger ni upp ridningen veckan före dressyrtävling? Ge gärna exempel på hur hårt ni rider, vad för övningar ni gör osv. sista veckan...
Svar
8
· Visningar
1 580
Senast: Jaag
·
Distans Ni som rider med pulsmätare, vid vilka ungefärliga hastigheter har era hästar de " olika" pulsvärdena.. Eller, vad har era hästar för...
Svar
8
· Visningar
3 029
Senast: Camilla_H
·
Islandshäst hej, är det någon här som har en islandshäst som kan piaff och /eller passage skapligt.??
2 3
Svar
45
· Visningar
4 726
Senast: tottenham
·
J
  • Låst
Western Finns det någon som har några bra tipps på sidor på nätet där man kan beställa wetsernutrustning.Antingen in sverige eller usa...Har...
Svar
1
· Visningar
2 839
Senast: Ragatan
·
S
Islandshäst Ni får ursäkta en säkerligen korkad fråga från en "halvblodsmänniska" men jag började fundera idag när jag var ute och red... Nu är det...
2
Svar
21
· Visningar
2 965
Senast: sambaengi
·
Trav Arrrgh! varför ska Johan vara för gammal! :p Nu när han är för gammal det är då han är som bäst någonsin! Syrrans pojkvän var...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: Zuzzi
·
Western Hejsan! Kan någon hjälpa mig att reda ut begreppen i klasser på SQHA/AQHA tävlingar? Vad är Novice Amateur? Vad är Open? Vad är...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: simpe
·
Körning Någon som vet hur Ideal Harness finselar som Börjes säljer är? Kvaliten? Är de tillräckligt fina att köra dressyr med eller är de...
Svar
14
· Visningar
2 249
Senast: gittan
·
Körning Är det brukligt att det finns broms på släde?
Svar
11
· Visningar
1 107
Senast: Shettisar
·
S
Islandshäst Hade en liten diskussion med en tjej som har häst i samma stall. Vi diskuterade träning av tölt och när det är lämpligt att rida hästen...
Svar
3
· Visningar
1 044
Senast: Balderum
·
Körning kollade på equus selarna..och vissa hade fastsydda draglinor på bröstan. Är inte det lite bökigt? Tänk om inte svängeln passar..fel...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Nora
·
R
Körning Jag har en häst som har råkat ut för två kotledsinfl. på kort tid och vet. misstänker att hon kan vara svag i sina framben, det i...
2
Svar
22
· Visningar
2 095
Senast: Rosie
·
Dressyr Jag nu i fyra veckors tid börjat rida ett 14 årigt hoppsto som inte är särskilt välskolat. Hon är svankryggig och går i urusel form...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: FUNNY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama