rimlig karriärstege för häst..?

Sv: rimlig karriärstege för häst..?

fadeya skrev:
Som jag har förstått det så är breedersfinalen för 6 åring dressyr och banhoppning på *nivå och terrängen en förenklad ** terräng, eller är det inte så?

år 2000 när en av mina hästar gick som 6 åring så var dressyren Msv B programmet , banhoppningen 115 och terrängen kanske på Msv A nivå, jag tyckte den var svår iallafall kanske inte som dagens ** klasser kanske

/fio

Jaja men då hade jag lite rätt iallafall :D
Varför är det ändrat ? Någon som har en aning?

6 åringarna hade inte oxern efter uthoppet heller utan dom red förbi.

/fio

Rufsan skrev:
år 2000 när en av mina hästar gick som 6 åring så var dressyren Msv B programmet , banhoppningen 115 och terrängen kanske på Msv A nivå, jag tyckte den var svår iallafall kanske inte som dagens ** klasser kanske

/fio

Jag håller med dig, den var svår terrängen det året. Jag var där och såg din pålle. Det är den av dina jag gillar bäst, hade väl varit något att sätta i avel? :)

Jo det är det väl tänkt att det skall bli ett föl en dag, hon har ju redan haft ett, men hon får prestera lite mer i hoppning är det tänkt (en vacker dag när jag har tid).
Det svåra är att hitta en lämplig hingst eftersom hon är så enormt stor och inte har något fullblod i stammen så långt ögat når :crazy:

/fio

Jo, hon är stor, men det är en flott häst. Hon hoppar ju så bra så man kan ju lägga en "ren" hopphingst på henne, eller ska det vara ft-inriktat? :)

Nej inte ft inriktad utan hoppinriktad, saken är att jag är rädd för att det skall bli för tungt och klumpigt med en ren hopphingst bara.

5 åringarna gick exakt samma dressyr, hoppning och terräng som den öppna CNC* förutom inhoppet i vattnet! Det står fel i resultaten. Det står dessutom att vissa som gick den * i verkligheten, har gått **. Så de har inte lyckats så bra med resultaten. För en del år sen var dressyren en klass lägre än klassen hette, men inte nu längre...

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 872
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 821
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 934
Senast: liiinnea
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 559
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V