Bästa dressyrhästen?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare MizzBellie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 430
M

MizzBellie

Vilken tycker ni är den bästa dressyrhästen efter halvbloden...
Vil gärna ha en krafftig dressyr häst..
har ni några tips???? :bow:

Sv: Bästa dressyrhästen?

Efter halvbloden?
Det finns hur många olika typer av halvblod som helst, man kan knappast sitta och
rangordna raserna efter hur bra dom är i dressyr, det har mycket med individen att
göra. Men skulle jag köpa mig en dressyrhäst, skulle jag köpa mig ett halvblod.
Gärna med xx i andra-tredje led.

då skulle iaf jag rekomendera ett kraftigt halvblod..... svårt att säga nån speciell ras, alla hästar av samma ras är ju inte lika, men vill man ha en dressyrhäst som inte är halvblod kan man ju skaffa en frieser tex

den bästa dressyrhästen är den häst som du trivs med. en häst som du tycker är rolig att rida och som arbetar väl tillsammans med dig.
samspelhet ger utstrålning och därför kan man inte namnge just en ras för ändamålet. finns en hel del kraftiga halvblod, men även många mkt fina nordisar, bara du hittar en häst med trevliga gångarter och vilja för dressyr.

Liknande trådar

Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Lady_S
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 417
Senast: Mirtai
·
Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 293
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 232
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka