Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Western Hejsan! Hur vet man om en westernsadel passar sin häst , utan att ta en sadelmakare? Känner man på ngt sätt eller måste man verkligen...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: real_cowgirl
·
R
Western Har nu sett på några ställen om en ras som heter Thoroughbred Men vad är detta för ras? Har den något svenskt namn?
Svar
8
· Visningar
905
Senast: real_cowgirl
·
J
Western är det någon av er som har varit en weekend eller likn. på någon ranch? jag och en kompis tänkte åka till long valley ranch..är det...
2
Svar
21
· Visningar
2 302
Senast: Benzen
·
A
Western Har varit o tittat på en B-ponny åt min dotter! Världens sötaste o snällaste welschkille! :love: Den är westerninriden, tävlad med...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Alyssa
·
Western Hej Ja nu kommer en sån här tråd igen. Har letat i ett år nu och 2år på high chapparal. Men känns så svårt att lita på...
2
Svar
24
· Visningar
6 738
Senast: jogr
·
Western Jag vet inte om detta är rätt forum, om det inte är det får någon gärna flytta tråden. Jag funderar på att importera en häst från...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 777
Senast: onlyappaloosas
·
Western Den 22 juli ska jag åka iväg på träningstävling med gammeltanten men är riktigt sugen på att ta med bebis också. Tyvärr har vi inte...
Svar
10
· Visningar
1 072
Senast: Sellan
·
F
Western Nja, vad jag vet är väl att det är skonsammare för hästen att ha westernsadel än vanlig engelsk då anläggningsytan är större. Min häst...
Svar
10
· Visningar
2 760
Senast: FiaH
·
Western Så här, min häst har ju fått diagnosen: hovledsinflammation vä fram, hovledsinflammation + kotledsinflammation hö fram. :cry: Därför...
Svar
18
· Visningar
1 415
Senast: Chex
·
R
Western Vilka ska vara med där och i vilka klasser??:) Själv hade jag tänkt vara med i trail, ranchtrail och hosemanship på D-tävlingen och...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 282
Senast: Lenita
·
L
Western Hur ska man göra för att lära sig grunderna i western om man inte har råd att lägga pengar på kurser och sånt?? Lite mjukstart /...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: Mithalagos
·
S
Western Läste nyss i gratistidningen "nolltvå" att det skulle vara westerntävlingar i svärdsjö 14-15/7. Det kan väl inte stämma? :crazy: Jag...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Stolpskottet
·
S
Western i trav och galopp flyttar hon lätt bakdelen till vänster-höger, men i skritt så börjar hon tjura lite, tips? i övergången...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: Piraja
·
Western Måste styra upp min utstyrsel :crazy: Tycker att det är jäkligt snyggt med väst o nu undrar jag vad ni tror/tycker om att ha en...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: LindaSjöblom
·
F
Western Vart hittar man dom? Hattarna kryllar det av, men några kepsar syns inte till? :mad: Eller är jag som vanligt ute och letar på fel...
Svar
4
· Visningar
1 764
Senast: Piraja
·
Western Tjolahopp! Några här som ska till Enköping AQHA show? Och om, vilka klasser ska ni vara med i och vilka hästar ska ni ha med er? :bump:
2
Svar
28
· Visningar
2 662
Senast: wrangler
·
Western Vi har ett QH sto som skall föla. Vi har avlat ganska mycket så kunniga är vi. Nu är det så här med detta sto att han har knappt några...
Svar
17
· Visningar
1 117
Senast: åke
·
Western Jag vet att det skiljer sig och att westernstorlekarna är mindre. Jag kan ha 16,5-17" på en engelsk sadel. Vilken storlek bör jag ha på...
Svar
1
· Visningar
772
·
Western och showmanship at halter. Har tänkt ställa upp i träningstävling med stoet i sep:) Funderar då på dessa klasser men vad bör man...
Svar
1
· Visningar
873
·
R
Western Behövs hästlicence på en häst som endast ska tävla på D-tävling?? Tacksam för snabbt svar :)
Svar
13
· Visningar
928
Senast: reykurboy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix