Sv: ranch?

Jag var ensam (ja, reste ensam alltså, var ju inte ensam på lägret) på Jultorps långläger (sex dagar) för fyra år sedan. Rekommenderas om man som jag var då, rätt grön på western - men kan nog bli lite för basic om man är lite mer erfaren.

Under året som gått har jag ridit i Long Valleys ridskola i drygt ett år och har trivts kanonbra och lärt mig hur mycket som helst. Urhärligt att få avsluta terminen med galoppombyten i serie och ett godkänt silvermärke med toppenfina poäng.

Bra hästar och jättebra instruktörer! Rekommenderas varmt!
Nu ska jag ta rid-sabbatsår men jag kommer absolut söka mig tillbaka dit.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: ranch?

Nu är jag tillbaka och måste säga att det verkligen var en toppenhelg! Trevliga hästar, god mat, bra instruktörer och roliga kursdeltagare! Och jag var långtifrån den enda som reste själv. Det enda negativa är att jag när jag precis börjat fatta var tvungen att åka hem.

Nu är jag jättesugen på att lära mig mer western men här i Stockholmstrakten verkar det väldigt ont om westernridskolor? Long Valley i Södertälje känns väldigt långt bort om jag ska pendla dit en gång i veckan.

Liknande trådar

Fritid Har planerat in en weekend i Danmark nu i december. Den stora planen är att bara åka bort och ha det mysigt och strosa runt på...
Svar
19
· Visningar
452
Senast: Palermo
·
Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
11 384
Senast: Habina
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård