Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

W
Western Hej Skulle vilja veta hur man visar sin häst? Antar att det blir bättre om någon prof. gör det....så då undrar jag vidare om det finns...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: kenneth
·
Western Vad får man ha för färg på jeans i en showmanship at halter på D-nivå? Får man ha ljusblåa? Mörkblåa? Eller måste det vara svarta...
Svar
19
· Visningar
1 230
Senast: Sidekick
·
E
Western Vad använder ni för 'ljudkommandon' för skritt, trav, galopp, stopp/halt? Galopp = pussljud, Halt = Whoa, men sen då? :p Att jag har...
Svar
10
· Visningar
1 235
Senast: attempt
·
S
Western var på första riktiga tävlingen idag. och vi vann Klubbmästerskapet i pleasure! Och det var dessutom klassen med mest startande...
Svar
12
· Visningar
1 168
Senast: _jossan__
·
A
Western För några månader sen var det en tjej som skapade en tråd om en sida hon hittat där de endast säljer showkläder. Det var en liten...
Svar
14
· Visningar
1 380
Senast: Alazan
·
R
Western Är det någon som vet hur det förhåller sig med garantin på begagnade Double C sadlar, följer den sadeln oberoende om den säljs vidare...
Svar
10
· Visningar
1 124
Senast: kenneth
·
Western Är ju helt ny i westerns underbara värld:D Så nu undrar jag om det är samma som i den engelska ridningen att vissa märken passar...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 706
Senast: TinyWiny
·
G
Western Jag är tydligen väldigt benig och har spetsiga sittben, tycker inte att någon w-sadel är skön - undrar vad jag ska hitta på att lägga på...
Svar
13
· Visningar
1 294
Senast: fjordinghanna
·
Western Hur vet man om ett bett är tävlingsgodkändt? Jag har förra årets regelbok än så länge och det finns ju några bilder där, men är det...
Svar
12
· Visningar
1 521
·
Western Lägger ni hellre pengarna på utrustning eller utbildning? Vi säger att hästen behöver något nytt i utrustningsväg, tex en ny pad...
Svar
17
· Visningar
1 110
Senast: maja_70
·
K
Western Hej kan ni förklara mera vad western freestyle är ?? :D :p
Svar
4
· Visningar
835
Senast: Kapre
·
K
Western Hej vill veta vad just Western horsemanship är, är väldigt intress av just horsemanship o western så :D kan nån vara så jätte snäll o...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: Kapre
·
Western Jag har suttit uppe hela natten, av okänd andledning.. men iallafall, jag har surfat runt hela natten på olika sidor, och fastnade på...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: lakrits
·
F
Western Jag är tyvärr ingen ägare av en regelbok, så jag har lite ont om fantasi på olika mönster. . . Någon som vet någon bra sida här på...
Svar
3
· Visningar
867
·
T
Western Jag är grön när det gäller westernridning,men försöker hanka mig fram med det lilla jag fått lära mig. Nu är det så att jag har ett...
Svar
3
· Visningar
1 218
Senast: Tess82
·
A
Western Jag har försökt hitta säkerhetsbyglar som man sätter över den vanliga byglen till westernsadlar. Men detta verkar vara svårt att hitta...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Piraja
·
Western Eller finns det inga ? Nackdel som jag kommer på är vell att färre antal sadlar passar kanske. Men är det som med t.e.x hopphästar, har...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Anneli
·
P
Western I vårt stall finns en westernsadel som vi någon gång har lånat på kul. Stigbyglarna sitter placerade väldigt långt bak. Vi har tagit...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Bill
·
Western Jag tänkte bygga en enkel trail-grind med rep som öppning. Jag har fått tag på ett rep som är ca 2-3 meter med öglor i båda ändar...
Svar
8
· Visningar
1 775
Senast: johannea
·
C
Western Undrar lite om någon vet om det finns smala sadelgjordar till en Westernsadel, och hur smala dom är då egentligen och vart dom finns...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Bill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix