Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hejsan! Jag letar ny sadelgjord till dressyrsadeln, men hittar inte vad jag söker :( Så tänkte att ni bukare kan hjälpa mig :)...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: Orkide
·
S
Dressyr Kan en islandshäst tävla i "vanliga" dressyrklasser, eller måste det vara speciella islandshäst-dressyr-klasser? för att jag har en...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Centaur
·
Dressyr Typ Piab, Hubertus, Kloster-Schöntal, Zaldi, HdR m.fl, hur bra är de när de har några år på nacken? Tänker såklart främst på...
Svar
12
· Visningar
1 538
Senast: iloveyou
·
Dressyr Tänkte köpa ett par sporrar med trissor. Mina nuvarande är nog ca 2cm vanliga sporrar. Har dock svårt för att bestämma mig för om jag...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: orion_x
·
Dressyr Kom till att fundera på det häromdagen. Vad anser ni om att rida med mkt ben? Eller en häst som "kräver mkt ben"? Tycker man hör det...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 754
Senast: Ganesco
·
J
Dressyr Jag fick höra här om dagen att om man har tävlat LC i dressyr och fått 65% eller högre på tre olika tävlingar där man ridit LC så får...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: Armonie
·
Dressyr Får jag tävla dressyr på ett bett som har koppar i mundelen? Tidigare var det väl så att hela bettet måste vara i en och samma metall...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: GALOPP
·
Dressyr På senaste tävlingen så gav överdomaren dispens så att man fick rida med luva på pga flugorna. Nu undrar jag vilken färg som jag skulle...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Fiorano
·
E
Dressyr Då krävs ju ingen licens, kan jag starta min ponny då? Trots att jag är överårig? Eller är det inte tillåtet? Han ska tävlas av min...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: suisyola
·
Dressyr Undrar om någon vet vilken klubb i Karlstad som hade derssyrtävlingar i helgen som var eller kanske helgen före det (alltså midsommar...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: Emmmmma
·
T
Dressyr Jag har egentligen inget tävlingsintresse. Trotts att jag haft egna hästar i många år har jag aldrig varit i närheten av att tävla. Har...
Svar
12
· Visningar
1 518
Dressyr Vad tycker ni dressyrnissar att jag ska ha ska ha för pannband på detta tränset? Nosgrimman är krämfärgad så det är lite knepigt med...
2
Svar
22
· Visningar
2 071
Senast: Ludique
·
P
Dressyr Hej! Jag undrar vad som krävs för att kvala till Nationell ponnydressyr? Vilka procent etc mäste jag ha uppnått på regional tävling och...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 398
Senast: lingon
·
C
Dressyr Hejhej! Vart brukar ni sätta nummerlappen när ni tävlar dressyr? Tacksam för svar :)
2
Svar
33
· Visningar
2 483
Senast: Casanova
·
H
Dressyr Är det nån som vet om man får byta tävlingsklubb mitt under säsongen? :confused: Har för mig att man måste rida i nåt lag för att få...
Svar
5
· Visningar
2 370
A
  • Låst
Dressyr Jag är på jakt efter en ny, snygg och stilren dressyrhjälm och jag behöver hjälp! Så lägg in bilder, pris, märken och var man kan köpa de :)
Svar
1
· Visningar
924
  • Låst
Dressyr Ja nu är jag äntligen på stöveljakt! Har ett par Petrie som jag är hyffsat nöjd med faktiskt, nu är dom dock urväxta och påtok för...
Svar
5
· Visningar
1 535
P
Dressyr När jag var i ett stall så pratade jag med folk och då var det en som sa eller min instruktör talade om att man måste använda sporrar...
2
Svar
24
· Visningar
3 327
Senast: Brownix
·
Dressyr Är det någon som ska tävla dressyr på Lerk helgen den 28-29:e Juni? I så fall, vilka klasser och dag?
Svar
4
· Visningar
712
P
Dressyr Hej :) Jag har ett ridtravarsto som jag skulle vilja tävla i dressyr. Jag har försökt att hitta speciella tävlingar för ridtravare men...
Svar
10
· Visningar
1 452
Senast: Paradizo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025