Kvala till Nationell Ponnydressyr..

Sv: Kvala till Nationell Ponnydressyr..

Lully skrev:
Ajdå, det var ju inte så bra.. Måste ha fått det helt om bakfoten. :o Sån tur att du sa det! :D Hade kanske kommit till tävlingen och stått där som ett fån :crazy:
Nej det hade nog inte varit så roligt...:crazy:

okej, du kanske har läst i det gammla tr? Det var tur att du gick tillbaka och kollade efter tråden ju!:)

Jo, jag hade nog det..:crazy: Bra att du sa det :smirk:

Hur ska jag skriva på tävlingsanmälan när jag anmäler till en nationell, vad jag har för kvalifikation?
tacksam för snabbt svar:bow:

I proppen till den nationella tävlingen brukar det stå att man ska skriva var man kvalade och när, så kan de kolla upp det. :)
Marija

skicka med en lapp, annnars, ring, eller skriv det i rutan för specielle önskemål om du skicka från internet..

ok..jag gjorde så att jag skrev under "speciella önskemål om uppstallning" i den "spalten" skrev jag datum,klass,plats och den procenten jag fick. Det måste väl gå? ja menar dom borde ju förstå om det står där...hoppas jag:smirk:

I TR-ändringarna för 2004 på ridsport.se står "för att starta FEI:s lagtävlan eller FEI:s individuella mästerskapsprogram på nat. tävling krävs minst 62% i LA:P1, LA:P2, LA:5 eller FEI:s inledande på reg tävling. För att starta övriga klasser på nat. tävling krävs 62% i LA eller högre på reg tävling". Så det beror på vilken klass på nat man ska rida. Eller har det kommit senare ändringar? Har inte hittat det iaf.

Det är det som du har skrivit där som gäller!.. men jag tror att de menade hur man kvalar till lag o mästerskap..

Jag passar på att läga in en till fråga när jag ändå håller på..:) Vad är det för regler när det gäller kval till SM? Vad gäller för procent och i vilka klasser, för att få starta i SM?

Ja, det var det jag menade! Jag har ju inte tänkt rida FEI ändå.. :p
Men finns det typ LA:2 éller LA:4 för C-ponnyer på natinell tävling? För i t ex hästhagen stod det att LA:2 var för B-ponnyer och lättaste klassen för C-ponnyer var LA:5 om jag inte minns fel..

Lägger in en till fråga..Är det någon speciell tidsgräns efter att man har kvalat som man måste rida den nationella? ex. om jag kvalade i februari kan jag tävla en nationell tävling i juni då? eller måste jag kvala om på en tävling emellan?
hoppas ni förstår vad jag menar det blev lite krångligt.:D

Vart köper man TR någonstans?
Jag skulle behöva TR i hoppning o dressyr. (kostar det mycket att köpa dem? :crazy: )

PM:a Mig om det...

pussi skrev:
Lägger in en till fråga..Är det någon speciell tidsgräns efter att man har kvalat som man måste rida den nationella? ex. om jag kvalade i februari kan jag tävla en nationell tävling i juni då? eller måste jag kvala om på en tävling emellan?
hoppas ni förstår vad jag menar det blev lite krångligt.:D

1 år emellan om jag minns rätt... :angel:

Kvalet till nationell och elit kan ske under innevarande eller föregående år. Så kvalar man i år kan man rida på det kvalet nästa år också.
(TR mom 288)

okej, tack för era svar.
Var du också med i Södertälje? Va heter din ponny då?
Det gick inte så bra poängmässigt för mig..kom sist:o men jag är nöjd ändå, det var första nationella och han var inte riktigt på hugget som han kan vara.;)

Nat?! De var en reg. Nu i våras.
Eller när var du där?! Lancet var oxå där.

Supergammal tråd som jag hittade.. mn iaf så har jag en fråga :D
Om vi säger att jag kvalar nationellt i år och rider nationellt nästa år, måste jag kvala om då eller kan jag fortsätta rida på kvalet från det här året?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 440
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 885
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V