Kvala till Nationell Ponnydressyr..

Sv: Kvala till Nationell Ponnydressyr..

Okej, för när vi frågade ÖRF så var man tvungen att kvala i lägst LA:2 för att få rida LA:2, LA:4 och LA.P0 på nationellt och i LA.P1 för att få rida FEI programmen.

Tycker synd om alla östgötar som har varit kvalade i ca 1-2 år men fått fel uppgifter om i vilken klass man kan kvala!.
De sa att man va tvungen att kvala i de program på regional som inhöll samma rörelser som de på nationell och i LA:1 är det inte bakdelsvändningar!

Tycker också att det är dummt att man kan kvala i ett program som typ aldrig är med på nationell!

TR finns på förbundets hemsida, moment 288 handlar om kvalifikation för ponny. Vill man rida FEI-program nationellt måste även B-ponnyer kvala i LA:P1 eller FEI-program på regional nivå, men annars räcker det med LA:1 för att får rida "de vanliga" programmen för B-ponny.

Som ryttare/ryttarförälder så har ju alltid TR funnits, det är inte alltid folk på distrikten säger rätt saker.

För Att rida Nationella klasser där öppnor slutor och enkla byten ingår så måste man ridit LA:p1 LA:p2 eller FEI Inledande på regional nivå eller något annat program som innehåller Skolor och enkla byten tror även LA:6 går bra. På månst 62%. Då får man rida Nationella FEI progarmen och LA:P programen.
MAN KAN EJ KVALA I LA:1 ELLER LAGTÄVLAN 2003!!!!
Det är endast B-ponnyer som rider program utan skolor på Nationell nivå och de kan kvala i alla LA program om de har över 62%

Någon som vet vad som händer när ett B-ponnyekipage startat i nat FEIs mästerskapsprogram? Enl. TRII mom 220 får B-ponny starta tom FEIs lagtävl.pr. ???:confused:

Jag förstår ju anledningen till att den ponnyn startat där den gör - men det bästa är ju att du mailar förbundet och frågar hur den kan göra det om det nu strider mot TR.

Har gjort det, förra veckan, men får inget svar...

Du får väl ringa eller maila igen. Vore spännande att höra förbundets svar i alla fall.

Ja det vore intressant, vill gärna lära mig så mycket som möjligt om nationell ponnydressyr eftersom vår klubb funderar på att anordna det. Visserligen kanske just detta inte är ngt som tävlingsledningen själv kan avgöra, men om det står som det gör i TR, plus att det i proppen står att klasserna i fråga är avsedda för B-ponny resp. C- o D-ponny, då blir man ju nyfiken o fundersam. Får väl kontakta Ridsportförbundet igen, avvakta o se.:)

Ja det skulle vara intressant att höra det svaret.....debatt pågår ju på tidningen ridsports webbsida om just det ekipagets uttagning till Nm i kat II....

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 440
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 885
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V