Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Körning Passar färgen på denna sele mitt lilla ök? Kan den tänkas passa denna häst? Han är lite rödare.
Svar
10
· Visningar
1 117
Senast: pufffan
·
K
Körning Är inte så haj på tömkörning, så kan ni inte lägga in några bilder på där ni tömkör? Vill även se tolkar bilder (mest för att det är...
Svar
13
· Visningar
2 713
L
Körning Är det någon som har provat det här? Jag har för mig att jag lästa att man inte bör ha bettlöst huvudlag när man kör, minns jag fel...
2
Svar
30
· Visningar
3 053
Senast: skjootan
·
R
Körning Hur lämpliga är giggar för vanlig körning som innefattar grusvägskörning (både lite lösare, stigning och ibland småsten) och...
Svar
8
· Visningar
1 821
C
Körning Kan man köra en gigg med bröstsele eller måste man ha giggsele? Var finns giggselar? Om man vill köra hemma i skogen men har ambition...
Svar
2
· Visningar
1 110
Senast: Nussikan
·
S
Körning Kan man köra en travsulky med en bröstsele? Jag ska köra in mitt 13 åriga halvblod i en travsulky och undrar vilka selar som skulle...
Svar
1
· Visningar
752
Körning ...första helgen i maj, någon mer som ska dit? :)
Svar
12
· Visningar
888
Senast: Nora
·
Körning Som ni kanske sett i andra trådar söker jag en lämplig första körhäst/läromästare. Har fått nys på en som är mycket tävlad i både par...
Svar
7
· Visningar
1 434
Körning Jag blev grymt besviken igår.. Västerbottens ridsportförbund hade ordnat en prova på dag för handikappade ryttare och kuskar som...
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: Jennyy
·
Körning Har funderat lite. Nu när jag - förhoppningsvis snart -får hem min nya senatorsele vill jag ju lära mig köra med en riktig sele på...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Jejan
·
S
Körning Har en vänninna med rockard som har ställbara skacklar och min fråga är som rubriken då: Hur långa ska skacklarna vara? Hon kör en ponny...
Svar
6
· Visningar
949
B
Körning Vår fyrhjulsvagn, gammal men helrenoverad och med gummibelagda hjul som snart är körklar har ingen broms. Har aldrig haft det heller...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Athos
·
Körning ..har jag kommit till skott att börja titta på körutrustning till min häst. Körutrustningen är jättedyr, men det visste jag ju redan...
Svar
4
· Visningar
792
Senast: Nora
·
Körning Detta är säkert jättekorkat, för den säljs säkert jättefort när den får en extra-skjuts på detta vis - men måste bara skriva och höra om...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 905
Senast: Skydark
·
J
Körning ska få hem en två årig shettis nästa vecka:) min plan är att få han inkörd, och började nu då titta lite på vad det finns för selar och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 357
B
Körning Då mitt hästintresse är väldigt brett tänkte jag och min nuvarande travare prova på det här med traditionell körning. Finns det någon...
Svar
5
· Visningar
1 313
Senast: Farao
·
Körning Jag undrar om någon med erfarenhet av Ideal Harness maratonselar vet hur de är i storlekarna. Jag funderar på att köpa en sådan och...
Svar
2
· Visningar
898
Körning Jag har lite problem med min sele. Alla(som jag provat) däcklar är så tajta i vidden, dom ligger inte alls bra på min jättebreda häst...
Svar
6
· Visningar
1 044
F
Körning Någon som vet om man kan köpa huvudlag till Ideal Harness, utan skygglappar?
Svar
1
· Visningar
720
F
Körning Hej! Jag undrar hur långa skaklarna ska vara på en storhästrockars respektive shettisrockard? Kram Linda
Svar
1
· Visningar
663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka