Är denna prisvärd?

Sv: Är denna prisvärd?

Håller med!
Att vara otrevlig finns ingen orsak till!
Men så är det ju ofta på forum, jag bryr mig inte:D
Kan skilja på forum liv och verkliga livet:rofl:

Ja det är ju en himla tur att man kan det :) Men det är ändå tråkigt när det blir så dålig stämning...men som sagt, det är väl bara att ignorera :)

hinner inte läsa allt. men reagerar på¨att allt är total osanning..

Jag har en sele från Holland, rekommenderar alla bra affärer som har bra utrustning, inga undantag.

jag tränar för anders som äger rockelsta..är det inte lite konstigt i sammanhanget? Vet inte vem du är, men du kan ju skicka ett pm om du vågar. :)

/jenny

Senast ändrad:

Jamen Farmor!
Jag väntar fortfarande på att du ska rekomondera något, inte bara säga "köp inte"
Blir hur tacksam som helst över råd!:banana:

Kolla in fjordingtråden på "Gnägg", hon som lagt upp dom sista bilderna har (i mitt tycke) en riktigt bra rockard :)

Är det Beppo`s bilder du menar?
Såg två fel direkt med den, tyvärr.
Dels och det viktigaste, den ser hög ut och därmed svår för dunderklumpan att ta sig i/ur (jag vill ha en som är lätt så jag snabt kan hoppa (nåja) kravla då, mig ur om något oväntat skulle uppstå.
Det andra är att sitsen är hög, ja jag vet att ni säger att man ska ha det, och jag vänjer mig säkert, men det känns otäckt att sitta så högt....
Annars tycker jag den ser fin ut och påminer om Drive Out ponny tuff som jag har varit ine på att köpa,

Jag kan inte rekommendera något, alla bra rockarder har hög sits så du ser hur hästen jobbar och var du kör. Däremot kan jag bespara dig pengar, svett o tårar genom att kanske berätta egna erfarenheter av olika vagnar som är mindre prisvärda. Det är väl bra?

Det en hel drös billiga hemmabyggda låga rockarder, de flesta utan svängel och fel avvägda. Om du ska få det du vill ha får du nästan bygga om en själv. tynga ner, sätta fast svängel o bakseleringar, ändra skakelringen, kanske sätta dit stötdämpning?

Ett annat alternativ är kanske att gå ner lite i vikt, men det kan ju vara känsligt att säga..

Ett annat alternativ är kanske att gå ner lite i vikt, men det kan ju vara känsligt att säga..

:rofl: inte det minsta känsligt, har jag försökt hella mitt liv!
Nu är det inte "bara" det utan jag hade stroke för ett par år sedan och helt bra har jag tyvärr inte blivit, vänster benet släpar efter lite (dock bara lite, så ni inte tror att jag är helt handikappad)

Kanske det eller kanske att busmor egentligen är busfar och bara vill förvilla..
Kanske jag känner snigelfarmor och finns närmare än vad ni tror..
Kanske jag är uppfödare, eller så inte..
Kanske att jag överhuvudtaget inte har häst eller så kanske jag har det.

Finner det ointressant vem jag är.
Har sett flera inlägg här på forumet där det ylas, ända fram till den "anonyme" avslöjar sin rätta jag

Det jag tycker är tråkigt är att läsa vissa inlägg från somliga.
Hela tiden samma sak.

Slutligen tycker det är kanon om det är så lätt att nå framgång inom körning som att handla på rätt ställe.

Man behöver alltså inga kunskaper, bara handla på rätt ställe.

Skall bums rekommendera alla i min bekantskapskrets följande.
Glöm allt, skippa Rockelstad.
Varför lägga pengar på utbildning när du kan fixa allt genom att att ha "rätt" utrustning..
busmor eller var det busfar..
Jag har varit här inne mycket och läst. Men jag skulle aldrig komma på tanken att sätta ut en bild på mitt ekipage. Varför? Enkelt. Jag orkar inte med alla elaka kommentarer av vissa som inte gillar den sk. skitselen eller att man kör utan svängel. Att gång på gång ge sig på folk på det viset tycker jag är ohyffsat. Jag och min ponny trivs med det vi kör dom få gånger vi kör.

Jag har varit här inne mycket och läst. Men jag skulle aldrig komma på tanken att sätta ut en bild på mitt ekipage. Varför? Enkelt. Jag orkar inte med alla elaka kommentarer av vissa som inte gillar den sk. skitselen eller att man kör utan svängel. Att gång på gång ge sig på folk på det viset tycker jag är ohyffsat. Jag och min ponny trivs med det vi kör dom få gånger vi kör.

Har du frågat din ponny om h*n trivs med sin utrustning?? Vad är det som är ohyffsat med att försöka förmedla hur en bra sele ska vara, det är väl snarare att bry sig, hade man struntat i hur hästarna hade det så hade man inte sagt något, så jag tycker det är allt annat än ohyffsat. Skulle du rida med en missanpassad sadel bara för att hästen inte "sa ifrån"?

Jag kan inte tala med djur. Vad har en missanpassad sadel med detta att göra? Jag har inte skrivit att selen inte passar. Du har ju själv skrivit i en annan tråd att man kan tävla i en bröstsele. Jag känner mina hästar så pass väl att jag ser då dom inte trivs. Om jag lägger på en för smal sadel så känner jag det direkt. Samma sak om selen är för liten eller för stor. Hon vill inte dra då.Så kom inte och säg att jag inte kan mina djur.

Måste fråga med. Äger du hästen eller inte. På din sida så verkar det ju så då du kallar dig för matte osv. Varför laddar du inte upp bilder som du själv har tagit på din sköthäst?

Vad har du att komma med ifråga om kunskap och bidrag till detta forumet. Här diskuterar man och får hjälp och svar på sina funderingar. Man får vara beredd på både negativa svar, såsom positiva. Hittills har det bara varit gnäll på enskilda personer, och varför jag ska stå mest i skottlinjen är ju konstigt, kom med något positivt.

Jag tyckte du sa att du hade en sele från holland, oftast innebär det en riktigt sele och då är det inte konstigt att din ponny trivs.

Varken jag eller nussikan äger våra tävlingshästar förresten, är det då så att man inte får lov att berätta om dem?
Min häst kör jag via jobbet, jag arbetar med häst, och på min och hans fritid är det träning inför tävling som gäller.
Jag tycker du verkar vara en "bråkstake" , och utan egen input blir det väldigt enformigt att ha dig som motpart hela tiden. Bättre om alla kör på samma linje.
Berätta hellre vad du gör med din ponny, våga visa en bild om du är stolt över ditt ekipage, och fråga om du vill få hjälp med en viss övning eller något man funderar på.

Senast ändrad:

det är samma tillverkare på denna vagn som du har bild på som på Globusrockarden. Dvs sätter du knät imot skakeln och bryter till så kan du böja den. Vilket självklart säger en del av kvaliten.
/M

det är samma tillverkare på denna vagn som du har bild på som på Globusrockarden. Dvs sätter du knät imot skakeln och bryter till så kan du böja den. Vilket självklart säger en del av kvaliten.
/M

:eek:
Har tyvärr tappat bort mig i tråden, som ju kom att handla om helt andra saker, så vilken vagn är det du menar?

Jag kan inte tala med djur. Vad har en missanpassad sadel med detta att göra? Jag har inte skrivit att selen inte passar. Du har ju själv skrivit i en annan tråd att man kan tävla i en bröstsele. Jag känner mina hästar så pass väl att jag ser då dom inte trivs. Om jag lägger på en för smal sadel så känner jag det direkt. Samma sak om selen är för liten eller för stor. Hon vill inte dra då.Så kom inte och säg att jag inte kan mina djur.

Måste fråga med. Äger du hästen eller inte. På din sida så verkar det ju så då du kallar dig för matte osv. Varför laddar du inte upp bilder som du själv har tagit på din sköthäst?

En missanpassad sadel är lika illa som en missanpassad sele, förstår du inte sambandet? Självklart kan man tävla i bröstsele, alla bröstselar är inte "skitselar", det har jag aldrig påstått. Nu var det ju inte frågan om selar som var för små eller för stora, utan som orsakde förslitningsskador mm med tiden, det är lite skillnad.

Varför måste du fråga? Har du läst igenom min sida och mina inlägg så noga för att hitta saker att hacka på så borde du ju hittat inlägget där jag förklarar samma sak för åke (som för övrigt är den enda som innan har stört sig på att jag inte äger hästen jag tävlar med...). Men vill du så gärna veta kan jag ju förklara igen:

Nu är det ju inte bara en häst jag håller på med, utan totalt 9 st... Mimer är en 12-årig hingst som vi tävlar i landslaget med, han ägs av tjejen jag tävlar ihop med och vi tränar och utbildar honom tillsammans, honom har jag aldrig (vad jag vet) kallat för "min" eftersom jag inte ser honom som min, jag kan ha skrivit "fel" någon gång, men oftast skriver jag "hästan jag tävlar med". Magne är en 6-årig hingst och honom skriver jag däremot "min häst" om, och jag kallar mig för "matte" till honom eftersom det är bara jag som jobbar med honom och åker iväg på träning 1-2 gånger/veckan själv med honom och jag ser honom helt enkelt som min häst, är det någon som stör sig på att det inte är jag som står som ägare på pappret på honom så är det deras problem, varken jag eller tjejen som äger honom bryr sig, så varför ska någon annan göra det? Sen har vi "lillkillen" (3-årig hingst) som jag pratar om ibland, men honom tror jag heller aldrig jag kallat för "min häst" eftersom jag inte börjat med honom än, utan jag skriver nog bara "lillkillen hemma". Resterande hästar har jag nog inte nämnt så mycket, eftersom det är avelsston och unghästar. Jag kallar även hennes hem för mitt hem ibland (inte här, men i verkliga livet) eftersom jag så gott som bor där. Något mer du vill veta?

Varför bryr du dig om mina kort?? Ytterligare en grej bara för att kunna hacka, jävligt onödigt. Det är ett kort på min sida som inte är mitt, och det fick jag skickat till mig av en väninna, är det konstigt?

Vad har du att komma med ifråga om kunskap och bidrag till detta forumet. Här diskuterar man och får hjälp och svar på sina funderingar. Man får vara beredd på både negativa svar, såsom positiva. Hittills har det bara varit gnäll på enskilda personer, och varför jag ska stå mest i skottlinjen är ju konstigt, kom med något positivt.

Jag tyckte du sa att du hade en sele från holland, oftast innebär det en riktigt sele och då är det inte konstigt att din ponny trivs.

Varken jag eller nussikan äger våra tävlingshästar förresten, är det då så att man inte får lov att berätta om dem?
Min häst kör jag via jobbet, jag arbetar med häst, och på min och hans fritid är det träning inför tävling som gäller.
Jag tycker du verkar vara en "bråkstake" , och utan egen input blir det väldigt enformigt att ha dig som motpart hela tiden. Bättre om alla kör på samma linje.
Berätta hellre vad du gör med din ponny, våga visa en bild om du är stolt över ditt ekipage, och fråga om du vill få hjälp med en viss övning eller något man funderar på.

Jag funderar på att be någon moderator jämföra Ludde's ip-adress med den som åke använde, jag tycker jag känner igen "klangen" i inläggen...

Nej jag menade absolut inget illa. Det är inte så lätt att se skillnad på fjordhästar.Jag undrade det ifall du hade ägt en fjordhäst innan bara. Är det jag som är Åke nu? Innan så var det Busmor.
Du lägger väl ut korten för att man skall titta på dom? Du behöver inte bli elak och säga massa svordomar åt mig bara för att jag frågar. Men nu vet jag vad man har ignorlistan till.

kl
tycker tråden spårat ut och det luktar HOS*troll*T
det är ganska ovanligt för en nykommen "medlem" att börja med såna inlägg.

MEN SKITSAMMA!
för jag tänkta bara säga till TS att va 17! Ring dom som har annonsen och fråga vetja! Då får du reda på hur långa skaklarna är och hurdan spårvidden är i mått. Om det nu kostar 700$ att få hem en ny till din dörr så PRUTA!!! Det är ju ett kanonläge! Be att få bilder, eller om du kan åk och titta, beroende på skicket kan du nog ta ner priset en del. Ett plus i kanten är att då slipper du ju vara så rädd om den som man kan vara om en sprillans ny som ändå efter ett tag ser likadan ut :D Lycka till!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 801
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 744
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar