Sv: Är denna prisvärd?
Jag kan inte tala med djur. Vad har en missanpassad sadel med detta att göra? Jag har inte skrivit att selen inte passar. Du har ju själv skrivit i en annan tråd att man kan tävla i en bröstsele. Jag känner mina hästar så pass väl att jag ser då dom inte trivs. Om jag lägger på en för smal sadel så känner jag det direkt. Samma sak om selen är för liten eller för stor. Hon vill inte dra då.Så kom inte och säg att jag inte kan mina djur.
Måste fråga med. Äger du hästen eller inte. På din sida så verkar det ju så då du kallar dig för matte osv. Varför laddar du inte upp bilder som du själv har tagit på din sköthäst?
En missanpassad sadel är lika illa som en missanpassad sele, förstår du inte sambandet? Självklart kan man tävla i bröstsele, alla bröstselar är inte "skitselar", det har jag aldrig påstått. Nu var det ju inte frågan om selar som var för små eller för stora, utan som orsakde förslitningsskador mm med tiden, det är lite skillnad.
Varför måste du fråga? Har du läst igenom min sida och mina inlägg så noga för att hitta saker att hacka på så borde du ju hittat inlägget där jag förklarar samma sak för åke (som för övrigt är den enda som innan har stört sig på att jag inte äger hästen jag tävlar med...). Men vill du så gärna veta kan jag ju förklara igen:
Nu är det ju inte bara en häst jag håller på med, utan totalt 9 st... Mimer är en 12-årig hingst som vi tävlar i landslaget med, han ägs av tjejen jag tävlar ihop med och vi tränar och utbildar honom tillsammans, honom har jag aldrig (vad jag vet) kallat för "min" eftersom jag inte ser honom som min, jag kan ha skrivit "fel" någon gång, men oftast skriver jag "hästan jag tävlar med". Magne är en 6-årig hingst och honom skriver jag däremot "min häst" om, och jag kallar mig för "matte" till honom eftersom det är bara jag som jobbar med honom och åker iväg på träning 1-2 gånger/veckan själv med honom och jag ser honom helt enkelt som min häst, är det någon som stör sig på att det inte är jag som står som ägare på pappret på honom så är det deras problem, varken jag eller tjejen som äger honom bryr sig, så varför ska någon annan göra det? Sen har vi "lillkillen" (3-årig hingst) som jag pratar om ibland, men honom tror jag heller aldrig jag kallat för "min häst" eftersom jag inte börjat med honom än, utan jag skriver nog bara "lillkillen hemma". Resterande hästar har jag nog inte nämnt så mycket, eftersom det är avelsston och unghästar. Jag kallar även hennes hem för mitt hem ibland (inte här, men i verkliga livet) eftersom jag så gott som bor där. Något mer du vill veta?
Varför bryr du dig om mina kort?? Ytterligare en grej bara för att kunna hacka, jävligt onödigt. Det är
ett kort på min sida som inte är mitt, och det fick jag skickat till mig av en väninna, är det konstigt?