Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr ska till falsterbo nu några dagar o hade tänk att införskaffa mig ett träns om jag hittar något som passar... min häst har ett ganska...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: FadeAway
·
C
  • Låst
Dressyr Hejsan alla bukefalosar(; är det någon som har nån aning om en LD i dressyr för c-ponny bara innebär skritt o trav? jätte tacksam för...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: Hopplapolle
·
Dressyr Kanske skulle legat på hästvård men det är ju dressyr det handlar om också...Nu är min rygg helt Ok och det är ju så kul med dressyr så...
Svar
13
· Visningar
1 560
Senast: BasicLisa
·
S
Dressyr Hur anser ni att hästens extriör skall vara för att lättast/bäst kunna användas inom dressyr. Kort/lång eller rak/svankig rygg...
Svar
19
· Visningar
4 264
Senast: tirnanog
·
Dressyr Hej i morgon skall jag tävla 2 klasser med 40 startande i varje klass på Mälarhöjden. Jag har ångest för att det skalll bli för varmt i...
2
Svar
38
· Visningar
3 256
Senast: Paddi
·
Dressyr Vill gärna ha lite tips om sadelmärken/modeller som kan vara värda att prova på denna häst (dressyrsadel). Hästen i fråga är...
Svar
12
· Visningar
2 139
Senast: Superselma
·
Dressyr Rider ni som mest på tävling? Vad får man och vad är normalt? Som hoppryttare händer det ju att man rider upp till fyra klasser på en...
Svar
12
· Visningar
1 411
Senast: Mickis88
·
E
Dressyr Måste man veterinär beiktiga på lokala dressyr tävlingar ? :confused:
Svar
2
· Visningar
954
Senast: Mickis88
·
T
Dressyr Hej! Jag undrar lite om vilka schabrak man får ha i dressyr. Jag har precis köpt ett vitt dressyr schabrak från sveland där deras logga...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Hur löser ni problemet när hästen blir extremt mycket mot handen? Min häst har en förmåga att ibland ta bettet, köra upp huvudet och...
2
Svar
24
· Visningar
1 653
Senast: pink_angel
·
N
Dressyr Hur hade ni reagerat om detta hande er. Jag var ivag pa en dressyrtavling idag och hasten gar bra pa uppvarmningen, lite nervig da det...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: spoff
·
Dressyr Mitt sto går inte rakt i höger varvet på långsidan:eek: Håller på att bli tokig.Det är bara i traven vi har problem,i skritt och galopp...
Svar
4
· Visningar
720
Senast: lis
·
Dressyr Gina Tricot ska gå in och satsa på svensk ungdomsdressyr: http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=89713&x=1&a=1139417 Vad tror ni? Kommer...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: M-oaa
·
H
Dressyr Någon som hunnit köpa någon av de nya modellerna av Griffins sadlar, dvs de med utbytbara koppjärn? Är de bra? Smala, normala eller vida...
2
Svar
32
· Visningar
3 277
Senast: Camigween
·
B
Dressyr Om hästen har 34 i prestige sadel vad ska man ha för storlek på en kentaur då ??ör svar ! Funderar på medea och det är ju storlek I...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: fjordtokan
·
Dressyr Lägre LA klasser går både i lokal och regional. (även vissa LB har jag sett - har bara tittat på mittsvenskas iofs) Nu till mina...
Svar
4
· Visningar
1 610
Senast: Magnum
·
  • Låst
Dressyr Om en månad ska jag tävla dressyr för första ggn på "100 år..." Vad har man på sig nu förtiden? Ja... jag fattar förstås att man...
Svar
1
· Visningar
640
  • Låst
Dressyr Hur många här använder någon form av pad till sin sadel? Vilken typ av pad? Vad ska den fylla för funktion? Jag är nyfiken:p
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 539
C
Dressyr Hoppas ni duktiga dressyrare nu kan hjälpa mej nu. Jag ska flytta ner hästen nu till Skåne och ska ha honom i ett stall med ridbana...
2
Svar
29
· Visningar
3 369
Senast: GemRock
·
Dressyr Jag har precis sålt min Amerigo cc, då den lättade väldigt mycket baktill. Hon är betäckt i år, men jag hade ändå tänkt rida lite i...
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka