De NYA Griffin - med utbytbara koppjärn

Sv: De NYA Griffin - med utbytbara koppjärn

Liknande skyltar har jag sett i andra affärer också. Jag antar att den/de som har butiken gärna låter en klämma, sitta m m med personal närvarande för att minska risken för att sadlarna blir ovarsamt behandlade.

Jo, så långt förstår man ju. Men jag tycker ändå att åtminstone en såpass stor butik som denna borde ha demosadlar som det inte gör så mkt att det blir märken på dem. Jag menar, till och med SMÅ butiker har ju det :smirk:

*knapplån*
Angående sitta klämma och känna!
Jag driver western/ridsport butik och är mkt på tävlingar och säljer och låter då kunderna känna och sitta och bända och vrida när jag är närvarande.

Vilket dock kan miss-skötas av en del kunder, har de fått sitta i sadeln 1gång tidigare under dagen så frågar de inte automatiskt nästa gång?!

Vilket resulterar i att man får sönderrepade grejjer..:crazy:
Ett exempel är en westernsadel jag hade med till high chaparrall i somras på ranch horse classics, den hade någon dragit med sporrarna (med trissor) över hela jäkla sadeln, sluta med att jag fick sälja den till kraftigt reducerat pris. Och det är inte så kul med tanke på att man inte tjänar så mkt på sadlarna..:mad:

Men visst ska kunderna få känna på dem! Jag låter även kunderna låna hem sadlarna för att prova att "rida" i dem, med andra ord lägga på dem försiktigt med utbytes gjordar sadelskydd osv. Kunderna får då lägga en mindre summa (500:-) som de får tillbaka när sadeln är åter hos mig i samma skick som den åkte.
Så fungerar det hos mig!:)

den hade någon dragit med sporrarna (med trissor) över hela jäkla sadeln

Men det där är ju bara ren skadegörelse och sånt är det ju faktiskt inte många som håller på med. Puckon kan man aldrig försäkra sig mot, vilka "regler" man än har.

MEN! Nu var det trots allt inte detta denna tråd handlade om så jag hoppas vi kan lämna denna diskussion och återgå till det väsentliga nämligen:

Ni med erfarenhet av de NYA griffinsadlarna (utbytbara koppjärn) - hitåt tack! ;)

Visst är det T6:an? Funderar på att skaffa en sån,,, har ju T6 hopp och de är väl gjorda på samma *bas* eller vad det heter:D

Mmm... det är främst T6an jag är intresserad av (dressyren) men jag är ändå lite intresserad även av T4orna - kort sagt alla sadlar med nya systemet! :idea:

Mätte sadeln i går när jag var på hööks, de hade bara en enda griffin dressyr inne (?), en T6 i storlek 17" och bossorna var i alla fall 50 cm långa. Den såg väldigt fin ut, skitsmart lösning med sadelgjordsstropparna som man kan flytta runt på själv i fyra olika ringar som sitter från allra längst fram under kåpan till allra längst bak.

Hade glömt denna tråd :p

Jag såg en T6:a på Hööks i våras och blev besviken när jag såg att den var väldigt takformad i bossorna - går ju absolut inte till en bred, platt häst! :( Så det var bara att glömma. Dock glömde jag av någon anledning att kolla T4:an (eller om det var så att den inte fanns inne - jag minns inte :o) så jag har några frågor om den:

Är den takformad eller för en mer platt rygg?
Är den lämplig till rak eller svängd rygg?
Bred kanal?
Hur är den att sitta i - bred el smal midja?

WANNA KNOW! :bump:

*kl*
Här kommer bilderna jag lovade...
Vill ni ha fler bilder, från andra vinklar så e det bara att PM:a...

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 908
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka