Stå i trailern på lång dressyrtävling

Sv: Stå i trailern på lång dressyrtävling

Vill bara tillägga till den hugade:angel: att i början när man sätter dit hinken. så vill de inte.

Jag tror att dopingkontrollanter skulle bli superglada om alla kunde detta;)

Jag tror att dopingkontrollanter skulle bli superglada om alla kunde detta

:rofl::rofl::bow:
Du skulle kunna starta eget som "Hästpott-tränare" och tjäna grova pengar, det kommer bli lika vanligt att ta ut en "hästpott-tränare" som hovis eller Et eller massör o sånt, :rofl::rofl: Mockningen blir onödig, man ställer två hinkar i hörnet bara:idea: Ej pottränade hästar får betala extra vid dopingkontroll.....

Min första häst bajsade i krubban- om hon fick alger i maten.
Bajsade även i vtnkoppen om den fick äppelcidervinäger i den.

Provade då att hänga upp en tom hink i förhoppning att den skulle använda den- men Tji fick jag.:crazy:

Sen dröjde det många år innan jag testade ngt mer.

Det finns många sätt numera att tjäna pengar på hästägare. Man behöver bara några berättelser om lyckade fall- för att kunna få/ ta sig en titel.

tyvärr är potträning inget quick fix.

Senast ändrad:

Heddan tycker att det är förträffligt att skita i vattenkoppen och krubban.
nrv.gif
Tror banne mig hon lärde sig det av sin boxgranne Korneva. Har inget minne av att hon höll på med sådana dumheter när hon kom som liten söt 3-åring. Hänger jag in en vattenhink så ser hon till att skita i den också ganska snart.

Den första ridskolehästen som jag skötte sket dagligen i vattenkoppen- fast den stog i spilta:confused: Det ni:rofl:

Behöver man berätta att den var en fantastiskt vig hopphäst- som det stått om i Ridsport:bow:

numer kissar de alltid om jag säger till- annars är de inte i behov av det.
Mkt bekvämt o ganska udda:o:cool:

De fick en morot i början, men sen lärde sig val. att klämma ut en droppe- bara för att få moroten:rofl:

En kissapåbefallningstråd.:)

Som jag har försökt med min.
Han kissar helst inte ute.:mad:

Om han så ska slå knut på drulen väntar han tills intagningen.
Och blöter ner den nymockade bädden, det blir minst en skottkärra att köra ut.:crazy:

Så jag tog en hink när strålen började komma, höll under, och det blev stopp direkt, till slut antydde han inte ens kisseriet när han kom in , utan väntade tills jag gick.....

Vad har jag gjort för fel, experten? Jag är f.ö. stum av beundran.Vill också kunna.

Tja. som du vet krävs det lite tålamod o passning i början:D

Du får passa honom o vara beredd med hinken:rofl:
Kissar han inte innan du rider lär han vara rejält nödig efteråt:devil:

Då blir det lättare. Beröm honom sen. Det brukar gå över efter att de har kissat ett par ggr bara. Glöm inte att vissla eller vad du nu väljer.
Du kan nog inte hålla i i hinken i början, utan du får sätta den under o gå bort

Ska nog filma så ni inte tror att jag svamlar- som vanligt:angel:

Senast ändrad:

Du kan nog inte hålla i i hinken i början, utan du får sätta den under o gå bort

Ska nog filma så ni inte tror att jag svamlar- som vanligt:angel:

Jag tror inte du svamlar, faktum är att du gjort mig sugen på att försöka igen.

Nu ska hinken ställas ner, jag vissla:angel:, och han ska få morot när han kissar. Hurra.
En sådan lösning skulle halvera min mockningsbörda.:)

Även för en häst som kissar i släpet kan det vara bra för- på vintern.

Det är ingen hit om kisset fryser fast. Jag la in torv en vinter- vilken tabbe:eek:. den frös fast även utan kiss i.

Hmm. Undrar förresten hur bra det är för hästen att stå i ett varmt släp i ammoniakångor:eek: tänker då på färd eller stillastående i köer.

vill tillägga att jag mest började med detta för att slippa ha en häst som gick med benen i kors- i den andra klassen.

Senast ändrad:

En fundering- hur gör man via NH för att få till detta:confused:

Där man ska visa med sitt kroppsspråk:D kissar själv:o

Mina hästar har ej kissat varken i lånade boxar eller hagar.
Klart att det skulle bli skillnad om de skulle övernatta, men det har de aldrig gjort.

Senast ändrad:

Jag var inte negativ, jag tycker det är smart.:)

axel.

Min hund gör både det stora och det lilla på kommando.

Men inte hästarna, däremot har jag fått alla att bajja på ett ställe i boxen utom valacken.

Hur har du lyckats få dem att skita på ett ställe i boxen?!
Vore högst givande att få min val att göra detta!!!:bow:

En fundering- hur gör man via NH för att få till detta:confused:

Där man ska visa med sitt kroppsspråk:D kissar själv:o

:rofl:
Jag är inte så mycket för det där med NH- det duger gott med morotsmuta för min del- tror inte heller min häst går igång på sympatikissa.

Hur har du lyckats få dem att skita på ett ställe i boxen?!
Vore högst givande att få min val att göra detta!!!:bow:

Jag vill också veta.
Har en som gör detta, skiter i en liten hög på samma ställe,man längtar till att mocka den boxen, det är tyvärr inte inlärt från min sida, medfödd renlighet från hästens, så inte heller där har jag lyckats..

Och jag tänker inte träna som NH-folk, genom att visa....:crazy:

Det är ju bara att ha framluckan öppen och bakluckan öppen och ha bommen uppfälld bara=)

Eller så är man smart och tar med sig 4 stoltar sånna där man bara trampar ner och lite elband.
Knyter banet i transporten sen drar ut tråden 3 meter å ner med en stolt sen gör man en liten 4 kantig hage och där får hästen stå.
Släng in lite vatten och en tuss hö så står hästen fint där och vilar och äter lite =)

ta din hästs värsta oväns träckhög och lägg den i ett hörn i boxen så kommer hästen att vilja bajsa över den :devil:

När jag säger till min häst att gå in i boxen och kissa så gör hon det, har inte lärt henne - kan det slumpa sig varje gång jag ber henne?
Hon vill inte kissa ute om hon inte behöver och det är kris :mad:

Det är ju bara att ha framluckan öppen och bakluckan öppen och ha bommen uppfälld bara=)

Eller så är man smart och tar med sig 4 stoltar sånna där man bara trampar ner och lite elband.
Knyter banet i transporten sen drar ut tråden 3 meter å ner med en stolt sen gör man en liten 4 kantig hage och där får hästen stå.
Släng in lite vatten och en tuss hö så står hästen fint där och vilar och äter lite =)

Jag säjer som Becca..????

Men absolut ingen egen hage, :eek: tänk om alla satte upp det på en tävlingsplats:rofl: alla är i så fall lika varma,ju.

Tyckte bara det låter så kul:D, det är precis så det ser ut när vi är ute och tävlar med våra islänningar. Du borde komma och se, kan se något stökigt ut ibland:crazy:

hyr en dagbox på tävlingsplatsen, det brukar finnas tillgängligt - då slipper man trailerproblemet.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 021
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 550
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 408
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka